[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

سناریوی آخرالزمانی در انتظار منچسترسیتی!، روزنامه شیراز نوین

اتهامات وارد شده به سیتی و محرومیت‌هایی که در انتظار آن‌هاست ممکن است آسیبی جبران‌ناپذیر به ‌این باشگاه وارد کند. به گزارش ورزش سه، اتحادیه لیگ برتر فوتبال انگلیس  اعلام کرد که منچسترسیتی بیش از 100 مورد تخلف در فاصله سال‌های 2009 تا 2018 در زمینه اقدامات مالی انجام داده و قرار است کمیته مستقلی ‌این موضوع را بررسی کند.
اگر سیتی در ‌این زمینه مقصر شناخته شود،‌ این احتمال وجود دارد که به دسته پایین‎تر سقوط کند، جام‌های ‌این باشگاه از آن‌ها گرفته شود و مجبور به پرداخت جریمه مالی سنگینی هم باشد.
این در حالی است که مدیران ‌این باشگاه مدعی شده‌اند که مدارک لازم برای اثبات بی‌گناهی‌شان را در اختیار دارند و قصد دارند یک بار برای همیشه به ‌این موضوع و حواشی آن خاتمه دهند.
با‌ این حال، کارشناسان و افرادی که با ‌این شرایط آشنایی دارند معتقد هستند که سیتی نمی‌تواند از دفاعیه‎ها و روش‌های سابقش که توانست با آن‌ها یوفا را در نبردی قانونی در سال 2020 شکست دهد استفاده کند.
دکتر گرگوری یوانیدیس، کارشناس بین‌المللی قوانین ورزشی و وکیل سابق اتحادیه فوتبال انگلیس، در‌این باره گفت: «اگر ‌این کمیته مستقل تصمیمی ‌علیه سیتی بگیرد، آن‌ها نمی‌توانند شکایتی را تقدیم دادگاه عالی ورزش کنند.»
او درباره احتمال گرفتن قهرمانی‌های سیتی اظهار داشت: «بستگی دارد که اتهامات وارد شده تا چه حد جدی باشد و چه تعداد از آن‌ها اثبات شود. هر مورد باید با توجه به شواهد جداگانه آن مورد بررسی قرار بگیرد و احتمالاً رسیدگی به ‌این پرونده تا پایان فصل جاری ادامه خواهد داشت.»
سیتی در ‌این رابطه بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد که از اتهامات وارد شده شوکه شده است و برای رفع اتهامات نهایت تلاشش را به کار خواهد گرفت.
بارنی رونی، خبرنگار انگلیسی گاردین با انتقاد از عملکرد مدیران سیتی در چند سال اخیر گفت: «فوتبال از مدت‌ها قبل دیگر از حالت افسانه‌ای خودش خارج شد. با‌ این حال، توانایی رقابت در ‌این بازی وابسته به ‌این واقعیت است که همه باشگاه‌ها با قوانین یکسانی پیش برود. مقصر شناخته شده سیتی در ‌این پرونده، ضربه بزرگی برای بسیاری از هواداران خواهد بود.»
پل هرست، خبرنگار تایمز نیز معتقد است که بالاخره «آخرالزمان برای سیتی» فرا رسیده و همچنین می‌گوید که گواردیولا و بسیاری از ستاره‌های سیتی بدون شک ‌این باشگاه را در انتهای فصل و در صورت اثبات اتهامات آن‌ها ترک خواهند کرد.
جیسون برت از تلگراف هم مدعی شده که ‌این اتفاقات به خوبی نشانگر جنگی است که بین باشگاه‌های لیگ برتری در جریان است. او باور دارد که اتهامات مطرح شده به سیتی باعث خجالت فوتبال انگلیس است و در صورتی که اثبات شود، ‌این باشگاه باید به شدیدترین شکل ممکن جریمه شود. راب هریس، خبرنگار اسکای اسپورت، به‌ این نکته اشاره کرده که سرمایه‌گذاری از سوی شیخ منصور و ابوظبی باعث شده که سیتی قدرتی باورنکردنی در پرداخت هزینه داشته باشد و شاید جریمه کردن ‌این تیم باعث شود که آن‌ها دست از سرمایه‌گذاری در ورزش بردارند.
ریچارد جولی از‌ ایندیپندنت هم تأکید کرد که انتظار ندارد که کسر امتیاز خاصی از سیتی صورت بگیرد که باعث شود ‌این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کند. او همچنین در اظهارنظری کنایه‌آمیز به لیورپول مدعی شد که احتمال ‌این که قهرمانی‌ها از سیتی گرفته و به لیورپول داده شود بسیار کم است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی