[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۳
  • دوره جدید

رئیسی به پکن رفت ، روزنامه شیراز نوین

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در رأس هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی سه‌روزه، عصر دوشنبه -۲۴ بهمن- عازم پکن پایتخت چین خواهد شد. به گزارش ایرنا، رئیس جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی همتای چینی خود، ابتدا دیداری خصوصی با شی جین پینگ خواهد داشت و سپس مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور و نیز مراسم امضای اسناد همکاری، در حضور رؤسای جمهور برگزار خواهد شد.
آیت الله رئیسی در این سفر همچنین در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و چین شرکت می‌کند و دیداری نیز با ایرانیان مقیم چین خواهد داشت. نشست و گفت‌وگو با اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین از دیگر برنامه‌های دکتر رئیسی در پکن خواهد بود.
جمعی از وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند. رئیسی نخستین میهمان ارشد رئیس جمهور چین در سال نو چینی است. به گزارش ایرنا، رئیس جمهور چین شهریورماه امسال و در حاشیه سازمان همکاری شانگهای در سمرقند و در ملاقات دوجانبه با رئیس جمهوری اسلامی ایران، از وی برای سفر به این کشور به طور رسمی دعوت به عمل آورد. این ملاقات در حالی انجام می‌شود که دو کشور گام‌های بلندی برای اجرای برنامه جامع مشترک 25ساله ایران و چین برداشته اند و سطح مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور در عالی ترین سطوح قرار دارد. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود؛ بر اساس آمار 10ماهه گمرک ایران، این کشور با ۱۲میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار مقصد اصلی صادرات ایران بوده است؛ در مقابل کشورمان نیز در این مدت ۱۲میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار واردات از چین 
داشته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی