[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

جشنواره عکس نور در شیراز برگزار می‌شود، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: پنجمین جشنواره ملی دوسالانه «عکس نور» در روزهای ۲۴ تا ۲۷ بهمن‌ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود. مجید میکائیلی در جمع خبرنگاران به برگزاری پنجمین جشنواره ملی دوسالانه «عکس نور» در شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: این جشنواره در روزهای ۲۴ تا ۲۷ بهمن‌ماه جاری با حضور ۱۰۰ عکاس برتر و اساتید عکاسی کشور برگزار می‌شود. رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های مختلف نمایشگاه عکس‌های منتخب، اردوی عکاسی یک‌روزه در شیراز و همچنین کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های آموزش عکاسی و مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.
میکائیلی با بیان اینکه این جشنواره به‌ همت سازمان بسیج هنرمندان فارس و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و وزرشی شهرداری شیراز برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در محور و موضوعات شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)، ترویج فرهنگ شهروندی، توسعه و پیشرفت شیراز در سطح بین‌الملل و... برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس به اهداف برپایی این جشنواره اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری، تلاش برای معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های ایران اسلامی، ایجاد تعامل و ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور، تلاش برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، استعدادیابی از میان نوجوانان و جوانان، حفظ انسجام هنرمندان عکاس متعهد، تولید و نشر آثار فاخر و تصاویر ارزشمند هنرمندان عکاس از جمله اهداف برپایی این جشنواره هستند.
وی با بیان اینکه در حاشیه این جشنواره، ورک‌شاپ‌ها و کلاس‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار خواهد شد، گفت: در این کارگاه‌های آموزشی، بررسی وضعیت فعلی عکاسی ایران و جهان، جایگاه و توانمندی عکاسی ایران، مباحث آموزشی اقتصاد هنر و آموزش تنظیمات دوربین عکاسی مطرح خواهد شد.
میکائیلی با تصریح اینکه همچنین اردوی یک‌روزه عکاسی از سطح شیراز برای عکاسان این جشنواره برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره سعی شده است تا از ظرفیت هنرآموزان رشته عکاسی در هنرستان‌ها و دانشگاه هنر و دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم استفاده شود.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با یادآوری اینکه به عکاسانی که در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند، گواهی دوره اهدا خواهد شد، گفت: همچنین در مراسم اختتامیه این جشنواره نیز از خبرنگارانی که بیشترین حضور و همکاری را با جشنواره خواهند داشت، تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی