[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فارس رتبه اول زمین‌داری است، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس گفت: با توجه به اقداماتی که به ویژه در بحث تأمین زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، روند اجرای این طرح در استان شتاب بیشتری به خود گرفته است. محمدهادی ایمانیه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با قدردانی از حضور پرشور مردم شیراز و دیگر مناطق استان فارس در راهپیمایی ۲۲ بهمن، افزود: سهم استان فارس از مجموع چهارمیلیون مسکن که بناست در کشور احداث شود، ۲۴۰هزار واحد است که تاکنون ۱۳۷هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناخته شده اند.
وی ادامه داد: نخستین مرحله در اجرای این طرح بحث تأمین زمین در شهرها و روستاهاست که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی فارس، این استان از نظر تعداد زمین اختصاص یافته به اجرای این طرح رتبه نخست را در کشور در اختیار دارد.
او اظهار داشت: بعد از تأمین و اختصاص زمین موردنیاز، اجرای پروژه‌ها وارد مراحل دیگر از جمله واریز وجه توسط متقاضیان که امکان دریافت تسهیلات ۴۰۰میلیون تومانی نیز برای آنها فراهم شده، می‌شود و به دنبال آن پیمانکاران و سرمایه گذاران نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام خواهند کرد.
استاندار فارس با اشاره به آغاز عملیات احداث ۴۰هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان در آبان‌ماه امسال با حضور وزیر سابق راه و شهرسازی، افزود: به منظور رفع موانع پیش روی اجرای این طرح، جلسات شورای مسکن استان به شکل هفتگی برگزار می‌شود و در هر جلسه مباحث مرتبط با سه شهرستان مطرح و مشکلاتی که در رابطه با زمین، زیرساخت‌های آب، برق و گاز و وام وجود دارد، بررسی و برای رفع آنها تصمیم گیری و اقدام می‌شود.
ایمانیه افزود: امیدواریم بتوانیم در پایان چهار سال، به تعهداتی که استان در بحث ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن دارد، عمل کنیم.
او ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه شرط اسکان پنج ساله در روستاها برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن و استفاده از تسهیلات آن نیز برداشته شده، لذا مردم می‌توانند بدون سابقه اسکان در روستا، تقاضای مسکن روستایی کنند.
استاندار فارس اضافه کرد: این می‌تواند به مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها کمک کند و ما کمک خواهیم کرد کسانی که از روستا به شهر مهاجرت کرده و در حاشیه شهرها ساکن شده اند و از شرایط خود نیز رضایت ندارند، به روستا بازگردند.
وی بیان کرد: عمده این افراد برای بازگشت به روستا با ۲ مشکل عمده یعنی مسکن و اشتغال مواجه هستند که مشکل مسکن آنها را از طریق طرح نهضت ملی مسکن و مشکل اشتغال آنها را نیز با پرداخت تسهیلات اشتغال حل خواهیم کرد.
او ادامه داد: از شهروندان ساکن بافت‌های فرسوده شهرهای بزرگ مانند شیراز نیز می‌خواهیم که با توجه به اینکه ما آماده کمک برای نوسازی این بافت هستیم، در این زمینه اقدام کرده و از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.
استاندار فارس گفت: حتی در محدوده حرم مطهر شاهچراغ(ع) تسهیلات ۴۰۰میلیون تومانی تا ۶۰۰میلیون تومان افزایش می‌یابد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی