[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حافظ بناهای تاریخی هستیم، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در خصوص اجرای طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) در حوزه راه و شهرسازی نه خانه‌ای تخریب شده و نه کسی تحت فشار قرار گرفته است. به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، محمودرضا طالبان‌ مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تخریب خانه‌های تاریخی شیراز، گفت: بافت تاریخی هویت ماست و کسی به دنبال تخریب آن نیست. مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: اینکه گفته می‌شود به ساکنان این خانه‌ها فرصت چندروزه داده شده که خانه‌های خود را ترک کنند و اگر چنین نکنند آب و برق و گاز آنها قطع می‌شود، از اساس نادرست و کذب است.
وی ادامه داد: کسانی که اینگونه مطالب را مطرح می‌کنند، بگویند که چه کسی به ساکنان خانه‌های تاریخی گفته تخلیه کنند یا گفته است که آب، برق و گاز را قطع می‌کنند. مدیرکل راه و شهرسازی فارس بیان داشت: مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهرداری شیراز در جهت حفظ بناهای ارزشمند و بافت تاریخی است و بر اساس آن بناهای دارای ارزش نه تنها تخریب نمی‌شوند، بلکه نسبت به احیا و نگهداری آنها نیز اقدام خواهد شد. او اظهار داشت: مصوبه‌ای که کمیسیون ماده ۵ شهرداری شیراز داشته، در جهت حفظ بناهای ارزشمند و بافت تاریخی است و بر اساس آن بناهای دارای ارزش نه تنها تخریب نمی‌شوند، بلکه نسبت به احیا و نگهداری آنها نیز اقدام خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در بحث اجرای طرح توسعه حرم مطهر در شیراز در حوزه راه و شهرسازی، نه خانه‌ای تخریب شده و نه کسی تحت فشار قرار گرفته است. طالبان که سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر دوره چهارم شیراز را دارد، در ادامه چنین بیان کرد: در گذشته برخی خانه‌های تاریخی تخریب شده که اقدامی نادرست بوده و ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم و از مقطعی که ما این مسئله را دنبال کردیم، حرف تمام مسئولان استان این بوده که خانه‌های تاریخی تحت هیچ شرایطی نباید تخریب شود و مصوبه کمیسیون ماده پنج هم در جهت حفظ خانه‌های تاریخی و بافت تاریخی است. وی اضافه کرد: مشخص نیست کسانی که امروز شایعه تخریب خانه‌های تاریخی را در جامعه نشر می‌دهند، به دنبال چه اهدافی هستند. او بیان کرد: امروز هر خانه تاریخی که خریداری می‌شود، قطعاً حفظ و مرمت خواهد شد و اگر هم خانه ای قرار است تخریب شود، حتماً فاقد ارزش است و چیز مناسب‌تری که به فضای آنجا معنا دهد، جایگزین خواهد شد. طالبان افزود: عمده فضای طرح ۵۷هکتاری بر اساس طرح تفصیلی منطقه در اختیار مالکان است و آنها حق انجام هر اقدامی را در آن دارند و تنها در حدفاصل بین دو حرم مطهر یک فضای حداقلی معناداری ایجاد می‌شود که در مرحله طراحی شهری است.
وی ادامه داد: شاید این ذهنیت ایجاد شده که قرار است یک محدوده ۵۷هکتاری به فضای حرم افزوده شود؛ در حالی که بنا نیست چیزی خریداری و تخریب شود و از طرفی تأمین اعتبار خرید و تملک چنین فضایی نیز برای دولت مقدور نیست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی