[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بلیت‌افزار جایگزین کارت بلیت خواهد شد ، روزنامه شیراز نوین

 مریم کشاورز
به‌زودی طرح‌هایی برای افزایش رفاه حال مسافران ناوگان اتوبوسرانی و کمک به کاهش ترافیک شهری اجرا خواهد شد.
مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شیراز و حومه اعلام کرد: هنوز زمان مشخصی برای اجرایی شدن دو طرح امدادی و پیشنهادی که نیاز به موافقت و تصویب شورای ترافیک استان فارس دارند، مشخص نشده است و تا اطلاع ثانوی جزئیات این طرح‌ها قابل تشریح نیست، اما آنچه آشکار است و با صراحت اعلام می‌داریم، این است که تخمین زده می‌شود مرحله اول یکی از طرح‌ها از فروردین تا اردیبهشت و مرحله دوم آن، در تابستان سال 1402 اجرا گردد. اما طرح دوم به صورت پروژه‌ای بین پیمانکار، بانک، دستگاه‌های لیدر و شهرداری شیراز انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود برای پیوستن کل مجموعه اتوبوسرانی شیراز به این ترتیب حداقل بین شش ماه الی یک ‌سال زمان لازم باشد. 
ایمان فریدمقدم در زمینه اولین طرح سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد: با در نظر گرفتن افزایش حجم رفت و آمدهای درون شهری، افزایش شمار مسافران داخلی و خارجی به خصوص در فصول بهار و تابستان و نیز وضعیت ترافیک شهر شیراز، در نظر داریم برای تشویق عموم شهروندان و میهمانان این شهر به استفاده از ناوگان اتوبوسرانی در برهه زمانی یادشده، ساعات کاری واحدهای ناوگان خود را نیم ساعت افزایش دهیم. علاوه بر آن، برای افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران ارجمند، در طی ایام مذکور تمام برنامه‌های تعمیرات خودروها و مرخصی‌های رانندگان شریف ناوگان اتوبوسرانی لغو می‌شود تا با تمام ظرفیت در خدمت شهروندان و میهمانان باشیم. وی تأکید کرد: البته خارج از این زمان، برنامه حرکت و مرخصی رانندگان به حالت سابق بازگشته و بر اساس تعرفه زمانی و پیک اوج و افت مسافر، مسیرهای مقرر را طی خواهند کرد؛ مگر اینکه قادر باشیم تعداد ناوگان اتوبوسرانی را افزایش دهیم؛ به‌طور مثال به هر خط، پنج دستگاه اتوبوس 
اضافه نماییم.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص دلیل در نظر گرفتن سقف شارژ کارت‌بلیت‌ها به مبلغ حداکثر 300هزار ریال نیز توضیح داد: طرح دوم ما رفع همین معضل است. به‌خوبی واقفیم که سقف شارژ اعتبار کارت‌ها با افزایش نرخ کرایه‌ها همخوانی ندارد و موجب اتلاف وقت مسافران در پشت گیشه‌های ایستگاه‌های اتوبوسرانی شده است. به همین خاطر پروژه‌‌ «کیف پول و بلیت‌افزار» جایگزین کارت بلیت‌ خواهد شد و در حال حاضر مشغول آماده‌سازی زیرساخت‌های این 
طرح هستیم.
وی بیان کرد: انتظار داریم تا اجرایی شدن طرح مذکور، مردم صبورانه با ما همراهی کنند، اما متأسفانه تا آن زمان، برنامه‌ای برای افزایش اعتبار شارژ کارت بلیت‌ها نداریم؛ چراکه باید کارهای سخت‌افزاری روی برنامه و دستور کارتخوان‌ها انجام شود. این امر برای هر دستگاه اتوبوس، رقمی بالغ بر 20میلیون‌ریال هزینه‌ خواهد داشت که در حال حاضر امکان تأمین چنین بودجه‌ای برای 800 دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان شهری شیراز 
وجود ندارد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی