[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

۲۰ راه مؤثر برای کنترل شدت خشم و بداخلاقی ، روزنامه شیراز نوین

11. به موسیقی گوش دهید:
اگر از انجام کاری بیزارید و یا هنگام انجام این کار عصبانی و خشمگین می‌شوید، هنگام انجام کارتان به آلبوم مورد علاقه خود گوش کنید، گوش دادن به موسیقی درحالی که شما انجام وظیفه ناخوشایندی دارید، می‌تواند به کاهش و جلوگیری از هر گونه احساس خشم کمک کند.
12. راه حلی را شناسایی کنید:
در زمانی که ناراحت نیستید، در مورد زمان‌هایی که دچار عصبانیت می‌شوید فکر کنید و راه حلی را شناسایی کنید، مثلاً اگر از وضعیت اتاق فرزند نوجوان خود ناراحت هستید، در اتاق وی را ببندید، اگر شریک شما هرگز، زمانی که نیاز به صحبت با وی دارید، با شما ارتباطی برقرار نمی‌کند این مشکل را حل کنید، سعی کنید به خودتان یادآوری کنید که ابراز خشم، راه حل نیست.
13. از گفت‌وگو درباره برخی موضوعات خودداری کنید:
گفت‌وگو در مورد برخی مسائل شما را ناراحت و عصبانی می‌کند، مثلاً اگر در مورد محیط زیست و یا سیاست، خشم شما افزایش می‌یابد، از گفت‌وگو در این موارد خودداری کنید یا اگر مکان‌های شلوغ را دوست ندارید، در مکان‌های شلوغ حضور پیدا نکنید. 
اگر چیزهای خاصی خشم شما را تشدید می‌کند، از آن‌ها اجتناب کنید یا آن‌ها را به طور کامل برای زندگی آرام‌تر حذف کنید.
14. در طول روز، هشدار زنگ را تنظیم کنید:
اگر در محل کار و انجام وظایف‌تان عصبی می‌شوید و نمی‌توانید خشم خود را مهار کنید در طول روز چندین آلارم بر روی تلفن خود تنظیم کنید تا با هشدار زنگ به خودتان بیایید. 
چند دقیقه‌ای استراحت کرده نفس عمیق بکشید و بعد از یک دقیقه، دوباره کارهای خود را دسته بندی کنید و به کار خود ادامه دهید.
15. از رایحه‌های آرام بخش استفاده کنید:
در موقعیت‌های استرس‌زا، برای رسیدن به آرامش به جایی بروید که در آنجا احساس آرامش دارید. رایحه‌های آرام بخش به شما کمک خواهند کرد، در زمان ناراحتی گل و گیاه‌های خوشبو را ببویید و عصاره اسطوخودوس را برای اتاقتان خریداری کنید، یا عطر مورد علاقه خود را ببویید تا به آرامش برسید.
16. لبخند بزنید:
لبخند زدن واکنش استرسی بدن شما را کاهش می‌دهد، پس در زمانی که خشم‌تان قلیان می‌کند، لبخند بزنید. لبخند زدن در این مواقع کار مشکلی است اما در کنترل خشم بسیار مؤثر است.
17. حرکات کششی صبحگاهی انجام دهید:
بیدار شدن در صبح زود برایتان سخت است و دچار احساس خشم صبحگاهی می‌شوید، باید بدانید اگر این خشم از صبح به همراهتان باشد روز کسل کننده‌ای را تجربه خواهید کرد، پس هنگامی‌که از خواب بیدار می‌شوید، حرکات کششی انجام دهید، این کار برای عضلات شما مناسب است و می‌تواند خیلی آرام کننده باشد.
18. مکان خود را تغییر دهید:
اگر احساس می‌کنید که احساس ناراحتی شما در یک مکان خاص مانند باشگاه افزایش می‌یابد، سعی کنید محیط اطراف خود را تغییر دهید . شما نیاز به پیدا کردن یک مکان جدید، جایی کم تنش‌تر خواهید داشت.
19. مکانی دنج و آرامش‌بخش بیابید:
اگر دچار عصبانیت و خشم هستید، به مکان‌های دنج و آرامش بخش بروید و تنها باشید. تنهایی و فکر کردن گاهی برای رفع عصبانیت بهتر از هرکاری است، پس یک مکانی پیدا کنید که برای چند دقیقه بتوانید در آنجا تنها باشید. 
حتی اگر یک راهرو خالی باشد، ممکن است تنها یک دقیقه گذراندن زمان برای آرام کردنتان کافی باشد.
20. به دنبال کمک حرفه‌ای باشید:
کنترل خشم می‌تواند یک مسئله واقعی برای بسیاری از مردم باشد؛ اگر به طور مرتب احساس می‌کنید که نمی‌توانید خشم خود را کنترل کنید، به دنبال کمک حرفه‌ای باشید، تا بتوانید کنترل احساسات خود را به دست آورید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی