[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرز تهیه باقلوا شکلاتی، روزنامه شیراز نوین

باقلوا شکلاتی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های اصیل ایرانی‌ است که تاریخچه آن به شهر یزد برمی‌گردد، این شیرینی بی‌نظیر در ترکیه و کشورهای عربی هم درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا شکلاتی در ادامه با ما همراه باشید.

 مواد لازم برای ۴ نفر
فندق:یک و نیم لیوان
پودر قند:نصف فنجان
زرده تخم‌مرغ:    یک عدد
شکلات ذوب شده:۳ قاشق غذاخوری
کره:به مقدار لازم
برای پوشاندن قسمت بیرونی
شکلات:۱۶۰ گرم
فندق آسیاب شده:یک فنجان

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه باقلوا شکلاتی خوشمزه در ابتدا شکلات را به روش بن‌ماری روی بخار کتری ذوب کنید و پودر قند و فندق‌ها را که از قبل آسیاب کرده‌اید به آن اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید.
 مرحله دوم
سپس زرده تخم مرغ را که از قبل به دمای محیط رسانده‌اید در ظرف دیگری هم بزنید تا از لختگی خارج شود و بعد به مخلوط شکلات اضافه و با هم ترکیب کنید و ورز دهید.
 مرحله سوم
سپس با یک قاشق مقداری از مخلوط مواد را بردارید و با دست کمی ‌ورز دهید و بعد به شکل گردو در آورید و فرم دهید تا به هم نریزند، همه مخلوط را به همین شکل آماده کنید.
 مرحله چهارم
بعد از این که همه گلوله‌های شکلاتی را درست کردید، آن‌ها را با فاصله در یک ظرف قرار دهید و نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خودشان را بگیرند و از هم باز نشوند.
 مرحله پنجم
حالا دو خمیر باقلوا را به شکل عرضی روی یک سطح صاف قرار دهید و سپس به ۶ قسمت مساوی تقسیم کنید، برش‌های خمیر با عرض ۵ تا ۶ سانتی‌متر و طول تقریباً ۱۵ سانتی‌متر هستند.
 مرحله ششم
بعد کره را با روش بن‌ماری ذوب کنید و روی هر برش خمیر، کره آب شده بمالید و یکی از گلوله‌های فندقی را در انتهای خمیر بگذارید و به شکل مثلث و سمبوسه‌ای، تا انتها بپیچید.
 مرحله هفتم
حالا کف سینی فر کاغذ روغنی بیاندازید یا قالب را با کره یا روغن مایع چرب کنید، سپس باقلواهای پیچیده شده را با فاصله در آن بچینید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده قرار دهید.
 مرحله هشتم
دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان دهید تا رنگ‌ آن‌ها قهوه‌ای کم رنگ شود، بعد از فر دربیاورید و باقلواها را در دمای محیط قرار دهید تا خنک شوند.
 مرحله نهم
در این مرحله برای درست کردن مایع روی باقلوا، شکلات را در ظرفی به روش بن‌ماری روی بخار کتری ذوب کنید و سپس فندق‌های آسیاب شده را به آن اضافه و با هم مخلوط کنید.
 مرحله دهم
سپس همه قسمت باقلواها را با شکلات بپوشانید و روی یک توری که کاغذ روغنی زیر آن گذاشته‌اید با فاصله از هم بچینید و در یخچال قرار دهید تا شکلات‌های روی آن سفت شود. در آخر باقلواهای شکلاتی آماده شده را در ظرف مناسب قرار دهید و با پودر فندق یا پسته تزئین کنید و همراه با چای سرو کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی