[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نفس تازه در کالبد تأمین اجتماعی فارس، روزنامه شیراز نوین

  سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
آیین تکریم و معارفه مدیران کل تأمین اجتماعی و درمان تأمین اجتماعی استان فارس برگزار شد. این مراسم صبح یکشنبه 23 بهمن‌ماه با حضور جمعی از مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی در سطح کشور و استان، معاون استاندار فارس، دبیر خانه کارگر استان فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد. 
 بهره‌مندی از خردجمعی در تصمیم‌گیری
مدیرکل جدید سازمان تأمین اجتماعی استان فارس در این مراسم گفت: در راستای بهبود ارائه خدمات به بیمه شدگان از خرد جمعی و نظرات متخصصان در حوزه‌های مختلف بهره خواهیم برد. جلیل مرادی با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ‌و پاسداشت مقام والای شهدای انقلاب و مدافعان حرم اظهار داشت: برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی بر مبنای سه محور مشارکت با جامعه هدف (شامل کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران)، افزایش منابع درآمد و کاهش هزینه‌های مصرفی و در نهایت توجه به نیروی انسانی استوار شده است. او در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم تا پاسخگوی شایسته‌ای برای اعتماد مدیران کل سازمان تأمین اجتماعی باشیم و با جهاد خدمت‌رسانی به خانواده بزرگ تأمین اجتماعی، رسالت بزرگی که به آن واگذار شده را به مقصد برسانیم. وی با اشاره به آیه مبارکه‌ای از قرآن کریم گفت: توفیق خدمتگزاری به مردم سعادت بزرگی است و باید از این فرصت گران‌بها به نحو احسن بهره‌برداری کرد. او با تقدیر از زحمات مدیرکل پیشین تأمین اجتماعی فارس گفت: اداره کل تأمین اجتماعی استان فارس مجموعه‌ای پویا، بانشاط، با انگیزه، نوگرا، مسئولیت‌پذیر و پاسخگو است و می‌تواند به عنوان الگویی شایسته برای سایر استان‌ها مطرح شود.
 ارتقاء خدمت‌رسانی با تلاش‌های شبانه‌روزی
مدیردرمان جدید تأمین اجتماعی استان فارس در این مراسم گفت: افق دید و انتظارات سازمان تأمین اجتماعی در سطح والایی است و باید با فعالیت و کار مضاعف پاسخگوی خواسته‌های مردم شریف استان و مدیران بالادستی باشیم. بهرام حسن شاهی با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ‌اظهار داشت: استان فارس و کلان‌شهر شیراز قطب درمانی بسیاری از استان‌های هم‌جوار است و بسیاری از بیماران برای مداوا به استان ما مراجعه می‌کنند؛ به طور مثال فردی که در استان دیگر بیمه پرداخت می‌کند بیماری خود را در استان ما درمان می‌کند، اما هزینه‌ای به استان پرداخت نمی‌شود و اعتباری برای آن درنظر گرفته نشده است، به همین دلیل باید در زمان اختصاص بودجه این موارد را در نظر گرفت. او با تقدیر از زحمات مدیر درمان پیشین تأمین اجتماعی فارس به آسیب شناسی یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد پرداخت و گفت: کارشناسان مدیریت درمان باید قدرت تصمیم‌گیری در مورد امور محوله را داشته باشند؛ چرا که از مجموعه قوی و منسجمی ‌برخوردار هستیم که برای خدمت‌رسانی نیاز به قدرت تصمیم‌گیری دارند.گاهی افراد تصمیم‌ساز از مشکلاتی که گروه عملیاتی با آن‌ها روبه‌رو هستند، اطلاع چندانی ندارند. این مقام مسئول خواستار برنامه‌ریزی منسجم برای پیشبرد اهداف خدمت‌رسانی شد و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی اهداف والایی را برای ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش هدف‌گذاری کرده است و برای دستیابی به آن نیازمند همدلی و تلاش شبانه‌روزی هستیم. حسن شاهی افزود: امروز سازمان تأمین اجتماعی دارای نیروهای مستعد و توانمندی است که می‌توانند در راستای ارتقاء کیفی خدمات گام‌های استواری بردارند. مدیر درمان جدید تأمین اجتماعی استان فارس در بخش پایانی سخنانش خواستار حمایت ویژه سازمان تأمین اجتماعی از بخش درمان با اختصاص بودجه و اعتبارات کافی شد.
 افزایش رضایتمندی با بهبود کیفیت خدمات تأمین اجتماعی
در ادامه این آیین، معاون مدیریت و  توسعه منابع انسانی استانداری خواستار بهبود کیفیت خدمت‌رسانی به مردم شریف فارس در حوزه تأمین اجتماعی شد. عبدالعلی کریمی‌ با بیان این که تأمین اجتماعی یکی از دستگاه‌هایی است که به صورت مستقیم با مردم  سر و کار دارد، گفت: بهبود خدمت‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی تأثیر مستقیمی ‌بر رضایتمندی مردم دارد. وی خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد جمعیت استان فارس تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که باید مورد تکریم عملی قرار گیرند. این مقام مسئول با تقدیر از مدیرکل سابق تأمین اجتماعی فارس افزود: ما شاهد پیشرفت‌هایی در حوزه تأمین اجتماعی هستیم و این روند باید به شکل پررنگ‌تری دنبال شود. او خواستار اطلاع رسانی ملموس خدمات شد و بیان داشت: استاندار مردمی ‌فارس وقت ویژه‌ای برای برپایی میزهای خدمت می‌گذارد و از مدیران نیز انتظار می‌رود در این زمینه کوشا باشند.
 اهمیت گسترش زیرساخت‌های تأمین اجتماعی در فارس
دبیر خانه کارگر استان فارس در ادامه این مراسم خواستار گسترش زیرساخت‌های درمانی تأمین اجتماعی در استان فارس شد. علی راستگو با آرزوی موفقیت برای مدیران جدید و تأکید بر عملکرد مثبت مدیرکل سابق تأمین اجتماعی فارس گفت: با مدیریت صحیح می‌توان از بروز بسیاری از چالش‌ها جلوگیری کرد. وی با بیان این که در حوزه زیرساخت‌های درمانی تأمین اجتماعی شرایط مطلوبی نداریم، افزود: در کلان‌شهر شیراز تنها یک بیمارستان تأمین اجتماعی داریم که روزانه بیش از ۱۵۰۰ مراجعه کننده دارد و شرایط درمانگاه شهید رضایی نیز به همین ترتیب است. راستگو با بیان این که فارس قطب درمان جنوب کشور است، تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تخت‌ها توسط بیماران سایر استان‌ها اشغال می‌شود اما ما بودجه آن را دریافت نمی‌کنیم، بنابراین باید بودجه ویژه‌ای برای حوزه درمان شیراز درنظر گرفته شود. دبیر شورای خانه کار و کارگر در بخش دیگر صحبت‌های خود بر رایگان شدن بیمه کارگران تأکید کرد و از مسئولان کشور درخواست نمود تا این موضوع را با اولویت بررسی کنند.
 اهتمام بر ارائه خدمات با مدیران توانمند
در ادامه این مراسم، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از استان فارس به عنوان یکی از مناطق مستعد کشور در حوزه‌های مختلف یاد کرد.غلامحسین ستوده‌خو خواستار پرهیز از حاشیه و اهتمام به خدمت‌رسانی شد و بیان داشت: افراد توانمند دوچندانی در استان فارس وجود دارند که می‌توان از ظرفیت‌های آنان برای خدمت‌رسانی به خانوده بزرگ تأمین اجتماعی بهره برد. او با اشاره به این موضوع که جای مدیران استان  فارسی  در ستاد سازمان خالی است، اظهار داشت: با  همدلی و هم افزایی می‌توانیم مدیران جوان و توانمندی را به عنوان سرمایه‌های ملی پرورش دهیم. این مقام مسئول با بیان این که نیروی انسانی قوی و کارآمد به پیشرفت مجموعه کمک می‌کند، تصریح کرد: استفاده از تجارب پیشینیان از اهمیت ویژه‌ای در راستای افزایش بهره‌وری برخوردار است و باید از تمامی ‌ظرفیت‌های نیروی انسانی که سازمان در اختیار دارد به نحو مطلوبی برخوردار شد. معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ارتباطات مؤثر گفت: در حوزه مطالبات، حسابرسی  تعهدات باید جدیت و دلسوزی داشت که این امر با مدیریتی کارآمد امکان پذیر است. خلق منابع جدید و حرکت به سمت ارتقای خدمات غیرحضوری از دیگر اولویت‌هایی بود که این مقام مسئول بر آن‌ها تأکید کرد و افزود: در انتصابات باید دقت کرد تا انگیزه لازم در نیروی انسانی که مهمترین رکن سازمان است ایجاد شود. به گفته ستوده‌خو، انتصابات سفارشی آفتی برای سازمان بوده و عامل از بین بردن انگیزه است.
 دمیدن نفس تازه در مدیران تأمین اجتماعی
مدیرکل حراست سازمان تأمین اجتماعی بر کارآمدی مدیران سازمان و عزم خدمتگزاری آن‌ها به خانواده بزرگ تحت پوشش تقدیر کرد. علی محمودی با بیان این که مردم ولایتمدار ایران شایسته خدمت بی‌منت و با کیفیت هستند، اظهار داشت: مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن بار دیگر ایمان راسخ خود به جمهوری اسلامی ‌را به رخ کشیدند و به این نظام مقدس ادای دین کردند. او خدمتگزاری شایسته را در گرو تلاش شبانه روزی دانست و افزود: جابه‌جایی و تغییر مدیریت به عنوان پایان خدمت نیست بلکه ایجاد تیم تازه نفس خدمت برای انجام کار بهتر است، امیدواریم کادرسازی نیروهای توانمند انقلابی با مدیریت جدید رقم بخورد.
 هدف‌گذاری برای توسعه خدمات درمان مستقیم
در ادامه این مراسم تودیع و معارفه، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی آمار و ارقامی ‌پیرامون خدمات تأمین اجتماعی در حوزه درمان ارائه داد. مهدی ناقوسی با بیان این که نیمی ‌از جمعیت کشور از سازمان تأمین اجتماعی خدمات  دریافت می‌کنند، گفت: تعداد ۴۱۳ مرکز درمانی مستقیم و بیشتر از ۵۰ مرکز درمانی غیرمستقیم تحت پوشش ارائه خدمات تأمین اجتماعی هستند.او  با بیان این که هدف ما توسعه خدمات درمان مستقیم است، افزود: اولویت ما برقراری عدالت درمانی و خدمت‌رسانی در مناطق محروم است.این مقام مسئول تصریح کرد :طی یک سال اخیر  در فارس شاهد ارتقاء خدمات‌رسانی در حوزه درمان بودیم که کار را برای مدیریت جدید سخت و تلاش‌های دوچندان را می‌طلبد. مدیر درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی کشور  با تأکید بر تلاش برای افزایش رضایتمندی  بیمه‌شدگان بیان کرد: ما انتظارات زیادی از مدیریت درمان در فارس داریم تا با استفاده از ظرفیت‌ها در شاخص‌های درمانی سربلند شوند. ناقوسی در پایان خاطرنشان کرد: با تکیه بر نقاط قوت، باید زمینه‌ای را فراهم آورد که نقاط ضعف برطرف شوند.
 رشد آمارها در تأمین اجتماعی فارس
مدیرکل پیشین سازمان تأمین اجتماعی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود. ابراهیم کشاورز با بیان این که پیشرفت‌های سازمان تأمین اجتماعی نتیجه تلاش و کوشش و همدلی بیش از ۱۲۰۰ نیروی انسانی در سطح استان فارس است، گفت: درصد پوشش بیمه‌ای در استان فارس طی سنوات اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و این در حالی است که در حوزه کادرسازی، ۲۵ نیرو برای پست مدیرکلی گزینش شدند که نشان از کارآمدی و تخصص ظرفیت نیروی انسانی دارد. وی افزود: استان فارس پیش از  این رتبه ۲۷ در حوزه انگیزشی پرسنل را داشت که هم اکنون  رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. در همین زمینه، طی سه سال گذشته شاهد افزایش پوشش بیمه‌ای بودیم به‌طوری که از ۴۵درصد جمعیت استان  به ۴۹ درصد رسیدیم. این مقام مسئول با اشاره به حفظ منابع تأمین اجتماعی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته مبلغی معادل یکصد میلیارد تومان بودجه را به صندوق استان بازگرداندیم و بعد از دهه‌ها سه شعبه جدید در بیضا، صدرا و شعبه ۶ شیراز در دولت جدید در راستای ارتقای کیفیت خدمات تأسیس شد.
 گسترش زیرساخت‌های درمانی در پهنه فارس
مدیردرمان پیشین تأمین اجتماعی فارس در این مراسم با ارائه آمار و ارقامی، ‌فعالیت‌های یک ساله اخیر این سازمان در استان را تشریح کرد.جلال شجاعت با بیان این که فارس ۲۲ مرکز درمانی مستقیم تأمین اجتماعی دارد، گفت: درمانگاه فیروزآباد به ۹۷ درصد پیشرفت رسیده و با تأمین بودجه تا فروردین‌ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال انجام توسط تأمین اجتماعی فارس افزود: مشکلات درمانگاه اقلید بعد از ۶ سال صدور پروانه حل شد و در سال آینده کلنگ‌زنی می‌شود. او با اشاره به این موضوع که در سال جاری رتبه نخست پروژه‌های عمرانی را در کشور به دست آوردیم، بیان داشت: این موفقیت‌ها در پرتو تلاش‌های یکایک نیروهای سازمان تأمین اجتماعی محقق شده است. شجاعت با اشاره به رشد شاخص‌ها ادامه داد: شاخص‌ها در تمام حوزه‌ها رو به بهبود بوده است، امسال افزایش عملکرد ویزیت‌ها را داشتیم و با توجه به آمار سازمان، رتبه دوم مدیران درمان کشور در تعداد مشاوره پیش از بارداری، مامایی و..‌. به دست آوردیم. این مقام مسئول با بیان این که رتبه نخست شاخص‌های بستری را امسال کسب کردیم، خاطرنشان کرد: استان فارس بیشترین آمار تهاتر را با مراکز بستری دارد. چون پرداخت ما نقدی بود چهار بیمارستان خصوصی و خیریه نیز با ما قرارداد بسته و شاهد ارتقاء طرف‌های قرارداد بودیم. معاون درمان سابق تأمین اجتماعی فارس افزود: کاهش مدت زمان رسیدگی به اسناد درمان از ۴۵ روز به ۲۵ روز یکی دیگر از دستاوردهای تأمین اجتماعی است. شجاعت متذکر شد: معوقات پزشکان خانواده و داروخانه‌ها تا آذرماه پرداخت شده و مطالبات درمانگاه‌ها هم تا نیم سال اول امسال پرداخت شده است. وی با تأکید بر ارتقاء درمانگاه‌ها گفت: در شهرستان‌های نی‌ریز، آباده، لامرد و غیره درمانگاه‌ها ارتقا یافتند و این سبب جذب ۱۲۹ نیرو در این حوزه شد، در حوزه مراکز درمان مستقیم ۴۵ پزشک جذب شد و شاهد رشد ۶۸ درصدی جذب اعتبارات بودیم.
در پایان این مراسم از خدمات ابراهیم کشاورز و جلال شجاعت، مدیران سابق تأمین اجتماعی فارس تجلیل به عمل آمد و جلیل مرادی  و حسن شاهی به عنوان مدیران جدید تأمین اجتماعی و درمان استان معارفه شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی