[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

کیک شکلاتی کرم‌دار، روزنامه شیراز نوین

کیک شکلاتی کرم‌دار، یک کیک فوق‌العاده خوشمزه است که لایه کرم‌دار آن عطر و طعم متفاوتی را به کیک داده است و برای پذیرایی و مهمانی، شیک و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی کرم‌دار در ادامه با ما همراه شوید.

 مواد لازم برای 2 نفر
آرد:۱ لیوان
تخم‌مرغ: ۳ عدد
شکر: یک فنجان
شیر: نصف لیوان
روغن مایع: نصف لیوان
پودر کاکائو:۲ قاشق غذاخوری
وانیل: به مقدار کافی
بیکینگ پودر:    یک قاشق چای‌خوری
مواد لازم برای کرم
خامه: ۲۰۰ میلی‌لیتر
پودر خامه:یک بسته
عسل: ۱.۵ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل:۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو:۴ تا ۵ قطره

 طرز تهیه
 مرحله اول
برای تهیه کیک شکلاتی کرم‌دار خوشمزه ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی با همزن خوب می‌زنیم تا از حالت لختگی خارج و حجم مایع زیاد شود، بعد شکر را اضافه کنید و دوباره به مدت ۴ دقیقه با همزن برقی هم بزنید.
 مرحله دوم
وقتی که مخلوط مواد حالت کشدار پیدا کرد و کرمی رنگ شد وانیل را اضافه کنید و دوباره ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید تا غلظت مواد زیاد شده و بافت مخلوط، خامه‌ای شکل شود.
 مرحله سوم
حالا شیر را که از نیم ساعت قبل از یخچال درآورده‌اید و به دمای محیط رسیده است اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا شیر کامل به خورد مواد رود.
 مرحله چهارم
بعد روغن مایع را روی مواد بریزید و با دور کند همزن یا با همزن دستی مخلوط کنید تا کاملاً با همه مواد ترکیب شود و بافت مایع، نرم و لطیف و یکدست شود.
 مرحله پنجم
حالا آرد را در ظرف دیگری خوب الک کنید بعد بیکینگ پودر را به آرد اضافه و با هم ترکیب کنید و دوباره الک کنید تا بافت آرد سبک و یکدست شود و کیفیت بیشتری داشته باشد.
 مرحله ششم
بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پودر کاکائو را به آرد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید و دوباره الک کنید تا آرد و پودر کاکائو گلوله نشوند و بافت آرد یکنواخت شود.
 مرحله هفتم
حالا ترکیب آرد را کم‌کم و طی چند مرحله به مخلوط مایع اضافه کنید و همزمان با لیسک و در یک جهت هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و به غلظت مناسب برسند.
 مرحله هشتم
کف سینی فر را با روغن مایع یا کره چرب کنید یا کاغذ روغنی بیاندازید و خمیر را روی آن بریزید و با لیسک صاف کنید تا ضخامت مواد در همه قسمت‌ها یکسان شود.
 مرحله نهم
سپس سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده قرار دهید و به مدت ۲۰ تا۳۰ دقیقه اجازه دهید تا با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد خوب بپزد، در ۲۰ دقیقه اول درب فر را باز نکنید.
 مرحله دهم
بعد از این زمان، یک سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و تست کنید، اگر به سیخ چوبی از مواد خمیر چیزی نچسبیده بود، کیک شکلاتی آماده است، از فر دربیاورید و بگذارید خنک شود.
 مرحله یازدهم
حالا برای درست کردن کرم، در یک ظرف، خامه و پودر خامه را بریزید و با همزن برقی بزنید تا غلیظ شود، بعد عسل و پودر نارگیل را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً به خورد مواد رود.
 مرحله دوازدهم
سپس یک لیموی تازه را برش دهید و به اندازه ۴ تا ۵ قطره آب لیمو روی خامه بریزید و مخلوط کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
 مرحله سیزدهم
سپس کیک را که خنک شده است، در ظرف مناسبی برگردانید تا از سینی خارج شود، سپس کاغذ روغنی آن را جدا کنید و اطراف کیک را برش بزنید تا صاف و مرتب شود.
 مرحله چهاردهم
بعد از آن کیک را از وسط با یک برش افقی دو قسمت کنید و خامه را روی یکی از قسمت‌ها بزنید و با لیسک صاف کنید، سپس قسمت دیگر را روی آن قرار دهید و لبه‌ها را برش بزنید.
 مرحله پانزدهم
حالا دوباره برای تقریباً نیم ساعت کیک شکلاتی را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و طعم و بوی خامه به خورد کیک رود، بعد از یخچال بیرون بیاورید.
 مرحله شانزدهم
سپس کیک شکلاتی کرم‌دار را در اندازه‌های دلخواه برش دهید و در ظرف‌ مناسب بچینید و با شکلات چیپسی و ترافل رنگی یا برش‌های موز و توت فرنگی تزئین و با چای سرو کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی