[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

بررسی پاندمی ‌مشکلات داراب ، روزنامه شیراز نوین

دکتر محمدهادی ایمانیه گفت: با تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان و استفاده از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ماده ۵۶، فعالیت‌های خوبی برای رفع مشکلات جاده‌ای شهرستان داراب در حال انجام است. بیمارستان دوم داراب حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته و تا اواسط سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید. امیدواریم تا پایان سال فرودگاه شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش شیراز نوین به نقل از اداره کل روابط عمومی ‌و اموربین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه در پایان چهلمین سفر شهرستانی خود، به شهر داراب، ضمن تشکر از میهمان نوازی مردم خوب شهر امام حسن مجتبی علیه السلام، خصوصاً امام جمعه محترم، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ‌و فرماندار ویژه شهرستان، گفت: در شهرستان داراب در چند عرصه فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است؛ منتهی همچنان مسیر خدمت به مردم و تأمین حداقل‌ها برای زندگی راحت و شایسته آنان، بسیار طولانی است.         
استاندار فارس افزود: در خصوص تأمین آب، خصوصاً آب آشامیدنی روستاها، تصمیمات خوبی اتخاذ شده است. پنج حلقه چاه در حال حفر است که پس از اتمام عملیات آن، تجهیز شده و در جهت تأمین آب شرب روستاها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی از انعقاد تفاهم نامه مابین استانداری فارس و وزارت نیرو خبر داد و گفت: اعتبار این تفاهم نامه حدوداً ۲۵۰ میلیارد تومان می‌باشد؛ لذا امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیات آب‌رسانی به روستاها به اتمام برسد.   
دکتر ایمانیه با اشاره به بازدید از کمربندی غربی و جنوبی شهر داراب و سه راهی سنگ چارک، اظهار کرد: جاده‌های شهرستان، از مشکلات اساسی داراب می‌باشد. جاده‌های فسا به داراب، داراب به بندرعباس و مسیرهای فرعی شهرستان، خصوصاً جاده‌های روستایی وضعیت نامناسبی دارند. در یک سال گذشته با تلاش‌های نماینده محترم مردم و فرماندار شهرستان و با پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی و راهداری استان، با تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان و استفاده از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ماده 56 ، فعالیت‌های خوبی برای رفع مشکلات جاده‌ای در شهرستان درحال انجام است.      
دکتر ایمانیه افزود: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، مقرر شد، فرماندار شهرستان املاک موجود اداره کل راه و شهرسازی در داراب را احصاء کند تا بتوانیم از طریق املاک موجود در شهرستان و اختصاص اعتبارات دولتی و استفاده از ماده ۵۶ مشکلات موجود را مرتفع کنیم.   
نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به بازدید از مراکز درمانی داراب، اظهار کرد: درسال‌های گذشته، احداث بیمارستان جنت‌شهر توسط خیر محترم شروع شده بود که نیمه تمام و ناقص است، امیدواریم با تصمیمات گرفته شده، تکمیل و تجهیز این مرکز درمانی تسریع شود، و ان شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۲ برای خدمت رسانی به مردم منطقه شروع به کار کند. وی وجود متخصصین به‌صورت چرخشی و استفاده از خدمات باکیفیت درمانی را حق مردم منطقه دانست و افزود: بیمارستان فورگ نیز دارای مشکلاتی است که به سبب مسافت تا مرکز شهرستان، امیدواریم با مساعدت وزارت بهداشت و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم مشکلات آن مرتفع شود            .
دکتر ایمانیه، پیشرفت بیمارستان دوم داراب را در حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و افزود: این پروژه هم اکنون فعال و در حال انجام است. با قول پیمانکار پروژه و کمک دولت محترم امیدواریم تا اواسط ۱۴۰۲ مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ لذا تجهیز وسایل و تأمین پرسنل از الان در دستور کار قرار می‌گیرد.           
استاندار فارس با تأکید بر لزوم تکمیل و بهره برداری از مرکز مدیریت بحران شهرستان به ویژه با توجه به وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله، گفت: راه‌کارهایی برای اتمام پروژه ارائه دادیم تا با پیگیری‌های مسئولین شهرستانی شاهد بهره‌برداری از این مرکز مهم باشیم.           
نماینده عالی دولت در فارس، خط راه آهن و فرودگاه داراب را از خواسته‌های به حق مردم عنوان عنوان کرد و افزود: هر دو پروژه برای شهرستان و استان از اهمیت بالایی برخوردار است. راه آهن داراب در مسیر استراتژیک شمال به جنوب کشور قرار دارد که با جدیت در حال پیگیری این مورد از طریق ریاست محترم جمهور و معاون اول ایشان و وزارت راه و شهرسازی هستیم. جلسات متنوع و متعددی در این زمینه در سطوح ملی برگزار کرده‌ایم و امیدواریم در آینده خبرهای خوبی در این خصوص اعلام کنیم. در خصوص فرودگاه نیز با پیگیری‌های صورت گرفته در تلاشیم تا این مجموعه تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.          
دکتر ایمانیه اشتغال را از اهداف مهم دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: مجموعه کشتارگاه دام و طیور داراب بالغ بر ۹ سال است که رها شده و مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است که هم اکنون در تملک بانک کشاورزی قرار دارد. بنابر وجود سرمایه گذار و اعلام آمادگی ایشان، امیدواریم این واحد نیز پس از واگذاری به ایشان به مدار اقتصادی شهرستان وارد شده و در زمینه اشتغال نقش ایفا کند. وی با اشاره به حاصلخیز بودن داراب اظهار داشت: مشکل اصلی استان در حوزه آب است. با تدبیر وزارت جهادکشاورزی و ابلاغ دولت محترم لزوم تغییر الگوی کشت مدنظر است و یکی از بهترین روش‌ها برای اصلاح الگو و تغییر نوع کشت، احداث گلخانه می‌باشد. با پیگیری‌های رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و قول مساعد وزیر محترم جهادکشاورزی و همراهی بانک‌ها، امیدواریم در شهرستان‌های داراب و زرین دشت فضاهای قابل توجهی را به احداث گلخانه اختصاص دهیم. 
استاندار فارس در خصوص روند اجرایی نهضت جهش ملی مسکن در داراب گفت: ۳۴۰۰ نفر در این شهرستان ثبت نام و تأیید نهایی شده‌اند. با توجه به واریز وجه توسط افرادی که فراخوان شده‌اند، طرح اجرایی حدود ۱۰۰۰ واحد آغاز شده و برخی از آن به زیر سقف رسیده است؛ لذا داراب در این حوزه جزو شهرستان‌های پیشرو در استان است. برای سایر افراد نیز تأمین زمین صورت گرفته که پس از واریز وجه توسط متقاضیان عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی