[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

فجر فاتح بازی شش امتیازی، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
نماینده شیراز در لیگ یک فوتبال کشور علی‌رغم کسب پیروزی مهم مقابل تیم دوم جدول، در رتبه پنجم باقی ماند اما فاصله خود با منطقه صعود را به حداقل رساند. 
هفته بیست‌ویکم لیگ دسته اول فوتبال کشور عصر دیروز با برگزاری هفت دیدار در شهرهای مختلف آغاز شد که در مهم‌ترین بازی فجر شهید سپاسی شیراز در هوای بارانی ورزشگاه حافظیه میزبان سایپای تهران بود. 
فجرشهیدسپاسی در این دیدار با ترکیب فرزاد طیبی‌پور، سید جلال عبدی، حامد بحیرایی، حسین مهربان، ابوالفضل بابایی، محمد آژیر، رسول بهاروندی، محمدرضا خدری، محسن سیفی، احمدرضا زنده روح و علی آل‌کثیر به میدان آمد.
در ترکیب نارنجی پوشان سایپا نیز مهرداد بشاگردی، محمد حسین حیدری، مجتبی بیژن، عارف حاجی عیدی، رضا خالقی‌فر، امیرمحمد محکم کار، پویا گلدوست گلستان، حسن نجفی مرزان، حسن شوشتری، رضا آذری و محمد جواد ملای کهنه سرا حضور داشتند
بازی با برتری نسبی فجری‌ها آغاز شد. حسین مهربان در دقیقه سوم بازی دومین ضربه خود را روانه دروازه سایپا کرد که این توپ با اختلاف کمی ‌از روی دروازه بشاگردی به بیرون رفت. 
از نکات جالب ترکیب سایپا می‌توان به حضور دو بازیکن باتجربه و سابق تیم‌های شیرازی یعنی مهرداد بشاگردی بازیکن سابق برق جدید و رضا خالقی‌فر مهاجم گلزن و پیشین فجر شهید سپاسی اشاره کرد. همچنین حضور حمید کاظمی، ‌یکی از بهترین بازیکنان یک دهه اخیر ویژه یک روی نیمکت سایپا از نکات جالب ترکیب این تیم بود. 
دیگر نکته قابل توجه استفاده از لباس آبی توسط تیم فجر شهیدسپاسی بود. با توجه به این که تیم سایپا تنها لباس نارنجی خود را از تهران به شیراز آورده بود، فجرشهیدسپاسی به احترام این تیم حاضر شد لباس دوم خود را به تن کند. 
در دقیقه ۱۳ یک تعویض اجباری در ترکیب سایپا صورت گرفت. در ادامه، این دیدار بسیار سرد و کسل کننده دنبال شد و تا دقیقه ۳۹ هیچ موقعیتی روی دروازه‌ها شکل نگرفت تا این که اشتباه فرزاد طیبی‌پور باعث شد تا رضا خالقی‌فر در موقعیت مسلم گلزنی قرار بگیرد. اما طیبی‌پور این اشتباه را با واکنش سریع خود را جبران کرد تا مانع از شکست تیمش در نیمه اول شود. 
در دقایق تلف شده نیز یک ضربه از امیر محمد محکم کار باعث شد تا دروازه فجری‌ها به خطر بیفتد اما این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. 
در مجموع می‌توان گفت که تیم سایپا در نیمه اول بازی نسبتاً بهتری نسبت به فجر به نمایش گذاشت. 
اما داستان نیمه دوم کاملاً متفاوت بود. فجر شهیدسپاسی به طور کامل توپ و میدان را در اختیار گرفت و موقعیت‌های زیادی روی دروازه سایپا خلق کرد. در دقیقه ۵۰ شوت دیدنی حسین مهربان با واکنش بشاگردی راهی کرنر شد. در دقیقه ۶۱ فرصت عالی محسن سیفی با پاس چشم بسته وی همراه شد تا این موقعیت عالی به سادگی از دست برود. 
با ورود سعید زارع و مجید تاجیک به جای حامد بحیرایی و ابوالفضل بابایی، شرایط بازی به سود فجر تغییر کرد. 
در دقیقه ۷۰ چند فرصت پیاپی روی فشار سنگین فجر به دست آمد که همگی آن‌ها از دست رفت. دو دقیقه بعد نیز ارسال عالی سعید زارع تنها به یک ضربه سر از سوی علی آل‌کثیر نیاز داشت، اما عجیب بود که آل‌کثیر حرکتی برای زدن این ضربه انجام نداد. 
در دقیقه ۷۴ یکی از معدود موقعیت‌های تیم سایپا در نیمه دوم خلق شد که ضربه بازیکن این تیم از بالای دروازه به بیرون رفت. 
سه دقیقه بعد، ضربه سر محمد آژیر مدافع پیش ساخته فجر به شکل خطرناکی روی سقف دروازه سایپا فرود آمد. 
بالاخره در دقیقه ۷۹ دروازه سایپا باز شد. روی یک ارسال از جناح چپ، علی آل‌کثیر موقعیت هدر رفته قبلی را جبران کرد و با ضربه سر دیدنی دروازه مهرداد بشاگردی را گشود، تا شیراز در آستانه کسب یک پیروزی مهم قرار بگیرد. 
در دقیقه ۸۹ و پس از این که مجید تاجیک پشت محوطه جریمه سایپا یک موقعیت خوب را از دست داد، در ضد حمله یک ضربه آزاد در موقعیتی ایدئال نصیب سایپا شد. حسن نجفی پشت این ضربه آزاد قرار گرفت اما ضربه او به دیوار دفاعی برخورد کرد و برگشت داده شد. 
در ادامه نیز تیم سایپا روی یک ضربه ایستگاهی دیگر می‌توانست به گل برسد اما واکنش عالی طیبی‌پور مانع از فروپاشی دروازه فجر شد. 
در نهایت پس از ۶ دقیقه وقت تلف شده، سوت پایان بازی توسط محمدرضا زاهدی‌فر به صدا درآمد و فجر شهیدسپاسی با کسب پیروزی ارزشمند مقابل سایپا ۳۳ امتیازی شد. هر چند با توجه به نتایجی که در سایر بازی‌ها رقم خورد، این تیم نتوانست از جایگاه پنجم بالاتر برود. با این حال فجر توانست فاصله چهار امتیازی با منطقه صعود را به یک امتیاز کاهش دهد و به هفته‌های آتی بسیار امیدوار شود. 
فجر شهیدسپاسی هفته آینده باید در قزوین به مصاف شمس آذر صدرنشین برود، دیداری که کسب سه امتیاز در آن می‌تواند به معنای برداشتن بلندترین گام برای صعود به لیگ برتر باشد. 
در کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه، محمود فکری سرمربی سایپا با وجود ارائه اعتراف به برتری تیم فجرشهیدسپاسی در طول بازی، از وقت تلف کردن بازیکنان این تیم و عوامل این تیم گلایه کرد و گفت؛ پیروزی به هر قیمتی، ارزشی ندارد. 
مهدی رجب‌زاده نیز تیمش را شایسته کسب پیروزی دانست و گفت: ما در این بازی حداقل سه گل باید به تیم سایپا می‌زدیم. در مورد حرف آقای فکری هم فکر می‌کنم ایشان دچار اشتباه شده، چون تنها دو بار توپ به صورت اشتباهی از خارج به داخل زمین افتاد که یک بار زمانی بود که ما هنوز به گل نرسیده بودیم و آن اتفاق به ضرر ما بود و بار دیگر هم یکی از تماشاگران توپ را به داخل زمین فرستاده بود. مطمئن باشید خود من مخالف سرسخت این گونه رفتارها در فوتبال هستم و بروز این اتفاقات به هیچ عنوان در حوزه اختیارات ما نبوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی