[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: نظام به‌دنبال جذب حداکثری جوانان و هموطنان است، روزنامه شیراز نوین

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نظام به دنبال جذب حداکثری جوانان و هموطنان است، گفت: بسته وحدت‌آفرین دولت با هدف گشایش بیشتر در فضای سیاسی و اجتماعی کشور تدوین شده است. 
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: رفتار مسئولان نظام به خصوص در سالگرد پیروزی انقلاب، نشان‌دهنده آن است که نظام اسلامی بر خلاف فضاسازی‌های سنگینی که از سوی امپراتوری رسانه‌ای غرب صورت می‌گیرد، به‌دنبال جذب حداکثری جوانان است. وی در این راستا به فرمان عفو رهبری در دهه فجر و بسته وحدت‌آفرین دولت که ۲۲ بهمن ماه رئیس‌جمهور از آن رونمایی کرد، اشاره داشت و افزود: اعلام خبر بخشودگی دانشجویان و چهره‌های هنری و ورزشی و ایرانیانی که در خارج از کشور زیست می‌کنند و در گذشته مرتکب اقدامات خلاف قانون شده بودند، نشان می‌دهد که چتر رأفت اسلامی فراگیر است. این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه جاذبه نظام بیش از دافعه آن است، گفت: اقدامات دولت برای تقویت وحدت در جامعه از طریق بخشودگی خطاکاران و ارائه تسهیلات برای بازگشت ایرانیان در راستای جذب حداکثری نظام است. پژمان‌فر به این نکته اشاره کرد که در سایر کشورها و جوامع اینگونه نیست که محدودیت‌ها و محرومیت‌ها از افراد خاطی و اغتشاشگر برداشته شود. رئیس کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: بسته وحدت‌آفرین دولت نه تنها مسیر را برای بازگشت دانشجویان به تحصیل و چهره‌ها به کار و فعالیت خود را فراهم می‌کند، تسهیلات بی‌سابقه ای نیز برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور ارائه می‌دهد تا بتوانند به وطن خدمت کنند. به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با تأکید بر امتداد رویکرد عفو پدرانه رهبر معظم انقلاب به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی در دولت، از تسهیلات و رفع محدودیت‌های بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور خبر داد و گفت: دانشجویان و چهره‌هایی که در اغتشاشات دست به اقدامات غیرقانونی زدند، مشمول بخشودگی خواهند شد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور و اتحاد ملی مهم‌ترین راهبرد برای مقابله با راهبرد اختلاف‌افکنی دشمن است، اظهار داشت: در راستای نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عفو قضایی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، دولت به منظور امتداد این رویکرد حکیمانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از ایشان کسب اجازه کرد و با موافقت معظم‌له، دانشجویان و چهره‌های فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای نیز که در اثر اقدامات غیرقانونی مشمول محدودیت‌هایی شده‌اند، مورد عفو و بخشودگی قرار خواهند گرفت. 
ایجاد تسهیلات بی‌سابقه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور و رفع محدودیت حتی برای آن دسته از ایرانیانی که در مقاطعی مرتکب اقدامات خلاف قانون شده‌اند، یکی دیگر از محورهای بسته وحدت‌آفرین دولت بود که رئیس‌جمهور به آن اشاره کرد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی