[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دراک سرمایه‌گذاران را فرامی‌خواند، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
اشاره:
پارک کوهستانی دراک یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های ایران است که در شهر شیراز و در دامنه کوه دراک ساخته شده است. هوای تمیز پارک و چشم‌انداز زیبایی که از کوه دراک شیراز در شهر و طبیعت اطراف آن دیده می‌شود، یکی از جاذبه‌های محبوب این پارک است. البته طبیعت زیبای کوه‌های سرخ در غرب کوه دراک و وجود جاذبه‌های فراوان گردشگران زیادی را به این منطقه از اطراف شیراز، می‌کشاند. در این پارک امکاناتی نظیر پیست دوچرخه‌سواری، پیاده‌راه، آلاچیق، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، زیپ‌لاین، باغ گیاهان دارویی، دریاچه مصنوعی و کافه وجود دارد که برای تجربه یک تفریح خاطره‌انگیز در دل کوهستان انتخاب مناسبی هستند. در همین راستا با هدف کسب گزارش از اقدامات نوروزی در پارک کوهستانی دراک، گفت‌وگویی کوتاه با مهندس علیرضا ذاکر عباسعلی، مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز انجام ‌شده است. مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز از گسترده شدن فرش قرمز سرمایه‌گذاری در ارتفاعات شیراز به ویژه ارتفاعات پارک کوهستانی دراک خبر داد.
 تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ارتفاعات شیراز
مهندس ذاکر عباسعلی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری مدیریت ارتفاعات شهرداری شیراز با شرح وظایفی گسترده تر از گذشته زیر نظر معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز فعالیت خود را آغاز نمود، اظهار کرد: مجموعه ارتفاعات کوه نور، باباکوهی، بام سبز، پارک دوهزار هکتاری دراک و ارتفاعات انجیره از جمله ارتفاعات شهر شیراز با بیش از 13هزار هکتار مورد توجه هستند که تاکنون فعالیت‌های خوبی در آنها انجام شده است. وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 43 فرصت سرمایه‌گذاری در ارتفاعات پیش بینی و بسته‌های سرمایه‌گذاری آن آماده شده است، گفت: آمادگی داریم تا سرمایه‌گذاران از پروژه‌های سرمایه‌گذاری کوچک‌مقیاس و بزرگ‌مقیاس سرمایه‌گذاری استفاده نمایند. مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند به سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز مستقر در دامنه کوه دراک مراجعه و از جزئیات بسته‌ها اطلاع پیدا کنند؛ ضمن اینکه پذیرای پیشنهادات سرمایه‌گذاران در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری هستیم.
 استقبال از مهمانان و شهروندان در بام شیراز
ذاکر عباسعلی با بیان اینکه در روز‌های پایانی سال عملیات اجرایی چندین پروژه سرمایه‌گذاری را در ارتفاعات آغاز خواهیم نمود، گفت: راه‌اندازی سایت عشایری متفاوت‌تر از سایت‌های عشایری کشور با هدف ارائه خدمات اقامتی و هتلی به میهمانان و معرفی فرهنگ و هویت عشایر فارس در فضایی ویژه از جمله اقدامات ما خواهد بود تا میهمانان فضایی مفرح و دلنشین را در ارتفاعات بام سبز تجربه کنند. وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه در سه فاز آغاز و فاز اول آن در فروردین ماه افتتاح می‌گردد. مدیریت ارتفاعات شهرداری شیراز با اشاره به اینکه پارک کوهستانی دراک مجموعه ای اکوپارکی است و حفظ محیط آن از اولویت‌های مهم است، اظهار کرد: با توجه به این موضوع با شرکت خودروسازی آریا در حال انعقاد قراردادی هستیم تا بین 8 تا 18 دستگاه خودرو برقی را وارد مجموعه نماییم تا خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهیم.
 گسترش زیرساخت‌ها در پارک کوهستانی دراک
وی در ادامه با اشاره به اینکه حسب مصوبه ‌شورای حمل و نقل و ترافیک استان در مجموعه پارک کوهستانی دراک استانداردسازی ترافیکی شامل اصلاحات ترافیکی، خط‌کشی‌ها، نصب علائم و تابلوها انجام شده است، افزود: در همین راستا 8 پارکینگ استاندارد با ظرفیت پذیرش 400 خودرو به صورت همزمان در پارک پیش بینی شده است و خودرو‌های مازاد نیز می‌توانند تا ظرفیت یک‌هزار و500 خودرو در پارکینگ درب ورودی مجموعه پارک نمایند. ضمن اینکه خودروهای ون مستقر در مجموعه نیز به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند. مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز با بیان اینکه در تمام نقاط پارک کوهستانی دراک با هدف ایجاد فضایی ایمن اقدام به نصب دوربین مداربسته و احداث مرکز کنترل نمودیم، گفت: خانواده و شهروندان شیرازی می‌توانند با خیال راحت و ایمن از کلیه خدمات پارک بهره ببرند. ذاکر عباسعلی با بیان اینکه با هدف پیشگیری از آتش‌سوزی در کوهستان و حفظ محیط‌زیست اقدام به راه‌اندازی تیم سوارکاری قرق‌بانی و یگان حفاظت به صورت آزمایشی کردیم، افزود: راه اندازی قرق‌بانی برای اولین بار در کشور است تا بدین طریق بتوانیم از اموال شهرداری و مردم نگهداری کنیم.
 تقویت مبانی ایمنی در ارتفاعات شیراز
وی بیان کرد: یکی از مأموریت‌های تیم سوارکاری قرق‌بانی، فعالیت‌های امدادی و اطفای حریق است که بدین منظور مجهز به تجهیزات تخصصی هستند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند به محل حادثه برسند. مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز عنوان نمود: از آنجا که امکان دسترسی به تمام نقاط کوهستان با وسیله نقلیه میسر نیست، بنابراین استفاده از تیم سوارکاری قرق‌بانی بسیار مثمر ثمر است. ذاکر عباسعلی با اشاره به اینکه بودجه سال جاری 81میلیارد تومان است، گفت: تاکنون 88میلیارد تومان برآورد پروژه انجام شده و تا به امروز موفق به جذب 44 درصد بودجه شده ایم. وی با اشاره به پروژه‌هایی که در بودجه پیش بینی شده است، افزود: احداث سرویس بهداشتی در ارتفاعات کوه نور و بام سبز، عملیات‌های محوطه‌سازی در مجاورت مقبره شهدای گمنام در پارک دوهزار هکتاری دراک، نورپردازی پارک کوهستانی دراک از میدان برف‌فروشان تا درب ورودی پارک، احداث آلاچیق‌های رفاهی با فضایی متفاوت، عملیات اجرایی دسترسی و محوطه‌سازی بخشی از مجموعه باباکوهی، ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری شامل ایجاد راه‌های دسترسی و ایجاد تأسیسات است که کلیه کارها با در نظر گرفتن حفظ حداکثری محیط‌زیست انجام می‌گردد و از جمله اقدامات ما در ارتفاعات است.
 محاصره شیراز با کمربند سبز
ذاکر عباسعلی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما ایجاد کمربند خط سبز در ارتفاعات است، افزود: تاکنون اقدامات گسترده ای در این زمینه انجام ‌شده است. در حال حاضر تمرکز خود را بر حفظ مراتع موجود پیش بینی کردیم و همچنین گسترش طرح‌های آبخیزداری و ایجاد شبکه‌های آب‌رسانی و آبیاری و احداث مخازن در سال آینده پیش بینی نموده و به زودی شاهد ایجاد زیرساخت با هدف سبز کردن ارتفاعات شهر شیراز خواهیم بود. ذاکر عباسعلی با بیان اینکه راه اندازی دو ایستگاه انتظار ویژه ارتفاعات تا پایان سال جاری در میدان احسان و پل معالی آباد در دستور کار قرار دارد، گفت: هویت بصری کوهستان دراک در این ایستگاه نشان داده می‌‌شود و مجموعه ای از بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز در این ایستگاه‌ها نمایش داده خواهد شد؛ ضمن اینکه شهروندان می‌توانند با خودروهای ون مستقر در این ایستگاه‌ها به ارتفاعات بروند. وی افزود: هدف از این اقدام راه اندازی مسیر گردشگری و معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری است. ذاکر عباسعلی با بیان اینکه 43 پروژه سرمایه‌گذاری پیش بینی شده است که 15 مورد آن به سرمایه‌گذار واگذار گردیده، گفت: در این پروژه‌ها سود سرمایه‌گذاران در نظر گرفته ‌شده است و در صورت پیدا ‌‌شدن سرمایه‌گذار می‌توانیم نیمی از این پروژه‌ها را در سال آینده به بهره برداری برسانیم. مدیر ارتفاعات شهرداری شیراز با اشاره به راه اندازی ایستگاه آتش نشانی در دامنه پارک کوهستانی دراک، گفت: افتتاح این ایستگاه از ضروری‌ترین نیاز‌های این پارک بود؛ ضمن اینکه در مجاورت این پروژه زمینی برای احداث ایستگاه اورژانس پیش بینی 
شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی