[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

بازگشت رنگ آبی به فارس ، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به آخرین نقشه رنگ بندی کرونا در استان فارس، از رخت بر بستن رنگ‌های قرمز و نارنجی از استان خبر داد. به گزارش روابط عمومی ‌معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در نشست صبح دیروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، گفت: هر چند با کاهش موارد ابتلا و بستری کووید۱۹ در استان روبه‌رو هستیم، اما ویروس کرونا نشان داده است با جهش‌های جدید می‌تواند تمام محاسبات علمی ‌را بر هم زند.
او با اشاره به این موضوع که در مقابل کاهش موارد شناسایی، بستری و فوت ناشی از کرونا، با مجموعه‌ای از بیماری‌های تنفسی روبه‌رو هستیم، مهم‌ترین راهکار مراقبتی در برابر این گروه از بیماری‌ها، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا در استان فارس گفت: از ۳۷ شهرستان استان، هم اکنون ۲۶ شهرستان در وضعیت آبی و ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد و تمامی ‌شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی خارج شده‌اند. دکتر حسینی با اشاره به اثربخشی نشست‌های ستاد کرونا دانشگاه در مدیریت این بیماری، بر لزوم ادامه برگزاری هفتگی این نشست و پیاده سازی برنامه‌های مدیریتی و کنترل این بیماری تا زمان رفع کامل اپیدمی‌کرونا تأکید کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست گفت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی(WHO) در یک هفته گذشته در کشورهایی که سیاست صفر (zero policy) را به عنوان هدف خود انتخاب کرده بودند، شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری ناشی از ابتلا به کووید۱۹ بوده‌ایم.
دکتر «عباس رضائیان زاده» اضافه کرد: سویه گزارش شده در این کشورها گونه اُمیکرون و بیشترین تعداد موارد گزارش شده مربوط به کشور چین بوده است. او با اشاره به کاهش موارد مراجعه به مراکز منتخب، از ادغام مراکز منتخب پیشگیری و درمان سرپایی کرونا و آنفلوآنزا در مراکز خدمات جامع سلامت خبر داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی