[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

به استقبال نوروز رفته‌ایم، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شهردار منطقه ۱۰ شیراز از آمادگی محور شمال غربی برای پیشواز از نوروز خبر داد. شهرام سبزیان فرد با تشریح برخی از اقدامات در آستانه سال نو افزود: یکی از رسالت‌های مدیریت شهری استقبال از مسافران نوروزی و تهیه مکانی برای استراحت و اسکان گردشگران است و در این راستا اقدام به راه اندازی دو کمپ استقبال و اسکان مسافران نوروزی نموده ایم.
 به پیشواز نوروز و مسافران نوروزی
وی افزود: یکی از محورهای اصلی ورودی کلان‌شهر شیراز از محور شمال غربی است و با توجه به اهمیت موضوع از مدت‌ها پیش اقدامات آماده سازی در دستور کار قرار گرفت. او با اشاره به روند آماده سازی کمپ استقبال از مسافران نوروزی گفت: فضایی به مساحت ۲ هکتار برای استقبال از مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و عملیات آماده‌سازی این کمپ توسط شهرداری منطقه ۱۰ در حال انجام است. سبزیان فرد با اشاره به این موضوع که محل مورد نظر مجهز به نمازخانه، حمام، سرویس بهداشتی و سایر ملزومات مورد نیاز مسافران نوروزی است، اظهار داشت: سوله ای به مساحت هزار متر جهت استقبال مسافران نوروزی تدارک دیده شده که مجهز به نورپردازی مطلوب و سفره هفت سین جهت استقبال و راهنمایی از مسافران نوروزی است.
وی افزود: در کمپ استقبال از مسافران نوروزی راهنمایان گردشگری حضور متداومی دارند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مسافران قرار داده و آنها را به سوی مراکز اقامتی و تفریحی شهر راهنمایی می‌کنند.شهردار منطقه ۱۰ در ادامه از راه اندازی کمپ اسکان مسافران نوروزی در شهرک گلستان خبر داد و افزود: از پنجم فروردین، ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و ما از ۱۵ اسفندماه آمادگی خدمت رسانی به مسافران نوروزی را خواهیم داشت.
 حفظ و توسعه فضای سبز با مشارکت شهروندان
او در ادامه از عزم جدی شهرداری منطقه ۱۰ شیراز به منظور حفظ و گسترش فضای سبز خبر داد و افزود: توسعه پایدار فضای سبز در دستور کار همیشگی است و در آستانه نوروز تمرکز ویژه ای بر زیباسازی منطقه با بهره گیری از گل‌های فصلی و گیاهان مناسب با اقلیم داریم. همچنین به منظور زیباسازی شهر از شهروندان تقاضا داریم تا در پاکیزگی و نگهداری از فضای سبز یاریگر مدیریت شهری باشند. وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: محدوده شهرداری منطقه ۱۰ شیراز معادل ۳۶۰۰ هکتار و حریم آن ۲۰هزار هکتار است. به این ترتیب وسعت این منطقه به تنهایی معادل چند منطقه از کلان‌شهر شیراز است. شهردار منطقه ۱۰ شیراز بیان داشت: این منطقه دارای آب و هوای مطلوبی است و مرغوبیت زمین باعث شده که پیشینه طولانی در زمینه تخلفات شهری در حوزه ساخت و ساز و دیوار کشی غیرمجاز برای باغ شهرها داشته باشد. با این حال تلاش کارکنان خدمتگزار و دلسوز این منطقه بر مبنای پاسداشت قانون استوار شده و با هرگونه تخلف از مجرای قانونی مقابله می‌شود.
 پیشبرد پروژه‌ها بر اساس برنامه‌محوری
این مقام مسئول با تأکید بر این موضوع که برنامه محوری همواره در رأس فعالیت‌ها قرار دارد، اظهار داشت: برنامه‌های منطقه ۱۰ در حوزه عمرانی، خدمات شهری، املاک و... به شورای اسلامی شهر شیراز بر اساس برنامه‌های مطالعاتی ارائه شده است و امیدواریم سال آینده بتوانیم بهترین خدمت رسانی را در حوزه خدمات شهری مانند فضای سبز، ترمیم و نگهداری شهر به شهروندان ارائه نماییم. وی افزود: در زمان بارندگی، نیروهای خدمات شهری منطقه ۱۰ شهرداری شیراز به صورت متداوم و شبانه روزی به خدمت رسانی مشغول هستند و برای مهار بحران‌های احتمالی اقدامات پیشگیرانه متعددی در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است و خوشبختانه به دلیل انجام عملیات عمرانی زیرساختی در حوزه دفع آب‌های سطحی در بارندگی‌های اخیر مشکلی در خصوص آب‌گرفتگی معابر نداشتیم. سبزیان فرد در بخش پایانی سخنانش از تعامل خوب شهرداری منطقه ۱۰ شیراز با دستگاه‌های مختلف خبر داد و افزود: به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، همکاری‌های همه جانبه بر اساس نیاز شهر در دستور کار قرار گرفته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی