[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

صدور مجوز تردد برای خودروهای باربر، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، علی‌اکبر سلطانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در راستای اهداف عملیاتی برنامه ۵ساله شهرداری و بر اساس راهبرد‌ها و سیاست‌های اجرایی برنامه ۲۰ساله در بودجه مصوب شهرداری و همچنین با هدف مدیریت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل بار شهری مصوب گردید: رانندگان نسبت به اخذ عوارض صدور مجوز تردد خودروهای باربر دارای پروانه فعالیت (دارای پروانه اشتغال از شهرداری‌ها)، در محدوده طرح مکانی و زمانی شهر شیراز جهت تردد اقدام کنند. وی در ادامه گفت: در راستای کاهش ترافیک، افزایش انتظام ترافیکی و همچنین کاهش آلودگی هوا و مدیریت بهینه مصرف سوخت و... این اقدام صورت خواهد گرفت. 
سلطانی با اشاره به اینکه اینگونه خودروهای باربر و رانندگان ذی‌ربط در ساعات مشخصی در محدوده ترافیک تردد خواهند کرد و حمل بار با خودروهای سبک نیز سامان‌دهی شده و این خودروها می‌بایستی نسبت به اخذ مجوز لازم تردد اقدام نمایند، گفت: تردد خودروهای باری سبک، نیمه سنگین و سنگین علاوه بر ایجاد آلایندگی در محدوده ترافیک دسترسی خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی را دچار عارضه کرده و تردد این وسایل باید با یک برنامه مشخص و در ساعاتی معین و بر اساس ظرفیت محدوده صورت گیرد. قطعاً در ساعات غیرمجاز اعمال قانون با همکاری پلیس در دستور کار قرار گرفته و تردد مدیریت خواهد شد. 
وی در ادامه با اشاره به طرح LEZ (محدوده با انتشار آلودگی کم (Low Emission Zone)) گفت: این طرح به محدوده ای اطلاق می‌شود که در آن به دلیل میزان بالای آلایندگی،‌ سیاست‌هایی برای کنترل تردد در جهت کنترل آلایندگی‌ها تعیین شده و معمولاً محدوده مرکزی شهرها برای این کار در نظر گرفته می‌شود. سلطانی تصریح کرد: محدوده LEZ شهر شیراز در محدوده مرکزی شهر پیاده سازی می‌گردد که شامل 60 نقطه ورود و خروج بوده و به صورت مکانیزه تردد خودروها توسط دوربین‌های پلاک خوان کنترل می‌شود. وی افزود: وضعیت معاینه فنی خودروها به محض ورود به محدوده به صورت هوشمند از سامانه سیمفا وزارت کشور استعلام گرفته می‌شود و خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر، از سوی پلیس راهور اعمال قانون می‌شوند. او گفت: در همین راستا در سال ۹۹ محدوده LEZ شهر شیراز در اولین جلسه شورای ترافیک مصوب و ابلاغ گردید که تاکنون اجرایی نشده است و از مردم خواست با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام نموده تا شاهد شهری با عارضه‌های حداقلی از آلاینده خودرو باشیم و در کاهش آلایندگی نقش و وظیفه خود را انجام دهیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی