[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

فراموشی و گیجی را با این گیاهان درمان کنید، روزنامه شیراز نوین

آیا فراموشی و گیجی با کمک گیاهان دارویی قابل درمان است؟ بهترین گیاهان برای درمان این بیماری کدام است؟ نحوه استفاده از این گیاهان باید چگونه باشد؟
به گزارش بهداشت نیوز، فراموشی و گیجی بیشتر در پیری شایع است که می‌توان با استفاده از گیاهان تونیک این عارضه را برطرف کرد.
قیاق، اثر تونیک انرژی دارد. در پزشکی آیورودایی(یک علم باستانی و کهن) از قیاق برای رفع مشکلات کهن‌سالی استفاده می‌شود. میوه این گیاه باید به صورت تازه، خشک شده یا پخته مصرف شود. این میوه عموماً با گیاه چیاوان پراش مصرف می‌شود.
تونیک عصبی قدح مریم نیز در پزشکی آیورودایی برای ایجاد آرامش و شفافیت ذهن مورد استفاده قرار می‌گیرد. دم‌کرده تنتور قدح مریم را می‌توانید در دوزهای ۵ تا ۱۰ میلی لیتری به صورت ساده یا همراه با‌هان لیان در دم‌کرده یا تنتور مصرف کنید.
مریم گلی( ارغوانی) نیز جزو سنتی بسیاری از تونیک‌های افزایش طول عمر در قرون وسطی محسوب می‌شد. همچنین خاصیت تونیک خوب انرژی دارد. می‌توانید روزی یک فنجان دم‌کرده یا ۱۰ میلی‌لیتر تنتور مریم گلی را به صورت ساده یا همراه با رزماری مصرف کنید. استفاده از این گیاه در مبتلایان به صرع باعث شروع حمله می‌شود، بنابراین مبتلایان به این بیماری باید از مصرف آن جداً خودداری کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی