[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پرواز بدون خلبان یک هواپیما با کمک هوش مصنوعی، روزنامه شیراز نوین

یک سیستم هوش مصنوعی هواپیمای آزمایشی لاکهید مارتین به نام VISTA X-62A را به مدت ۱۷ ساعت حین پرواز راهبری کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، هواپیمای ویستا می‌تواند با استفاده از نرم افزار ویژگی‌های عملکردی هواپیماهای دیگر را شبیه سازی کند و در این آزمایش فعالیت‌های یک خلبان انسانی را تقلید کرد.
این پرواز طی دوره آزمایش در دسامبر۲۰۲۲ میلادی انجام شد و نخستین باری بود که از هوش مصنوعی به این شیوه در یک هواپیما استفاده می‌شد. هدف آزمایش استفاده از پلتفرم مذکور برای طراحی هواپیماهایی بود که بتوانند به طور خودکار پرواز کنند.
کریستوفر کوتینگ مدیر تحقیقات دانشکده خلبانی آزمایشی نیروی هوایی ایالات متحده (USAF TPS) در بیانیه‌ای در این باره می‌گوید: ویستا به ما کمک می‌کند تا توسعه و آزمایش تکنیک‌های نوین هوش مصنوعی را با طراحی هواپیماهای بی‌سرنشین جدید شبیه سازی کنیم.
استفاده از این روش و تمرکز بر تست سیستم‌های جدید در حال تولید، قابلیت خودرانی برای پلتفرم‌های بی‌سرنشین را گسترده‌تر و به ما کمک می‌کند قابلیت‌های مشابهی را برای هواپیماهای جنگی ارائه کنیم.
برنامه ویستا برای انجام فعالیت مختلف توسعه از جمله نمایشگرهای بالاسری واقعیت مجازی و سیستم دستور صوتی برای هواپیماهایF-35 LighteningII استفاده می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی