[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ربات‌های تحویل کالا خیابان‌های توکیو را تصرف می‌کنند، روزنامه شیراز نوین

یورو نیوز/ ژاپن یکی از سالمندترین جمعیت‌های جهان را دارد و تقریباً ۳۰ درصد جمعیت آن بیش از ۶۵ ساله هستند. بسیاری از آن‌ها در مناطق کم جمعیت حومه شهرها زندگی می‌کنند و دسترسی آسان به مایحتاج روزانه ندارند.
کمبود نیروی کار در شهرها و قوانین جدید محدودیت اضافه کاری برای رانندگان خودروهای تحویل کالا، سبب شده پاسخگویی به درخواست‌های ارسال محموله سخت‌تر شود. در همین راستا ربات‌های خودران به عنوان یک راه حل احتمالی در نظر گرفته شده اند.
«دای فوجی کاوا» یک مهندس الکترونیک در شرکت پاناسونیک است که مأموریت آزمایش ربات‌های تحویل کالا در توکیو و نزدیکی فوجی ساوا را برعهده دارد.
او در این باره می‌گوید: کمبود نیروی کار در بخش حمل‌ونقل یک چالش مهم در آینده است. امیدوارم ربات‌های ما بتوانند در صورت نیاز این مسئولیت را انجام دهند و به جبران کمبود کارگران کمک کنند.
شرکت رباتیک ژاپنیZMP برای آزمایش ربات‌های ارسال محموله در توکیو با مؤسسات بزرگی مانند هلدینگ پست ژاپن همکاری می‌کند.
ربات «دلی رو» (DeliRo) این شرکت به طور موفقیت آمیز از کنار عابران در خارج از توکیو رد شد. همچنین ربات طوری برنامه‌ریزی شده بود که در صورتی که یک رهگذر سد راهش شود، صورتکی با چشمان گریان نشان دهد.
با این وجود مقامات معتقدند با توجه به فشارها برای حفاظت از استخدام کارمندان انسانی، ربات‌ها به زودی در خیابان‌های ژاپن تردد نخواهند کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی