[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

نمایش «درخشنگ» به جشنواره بین‌المللی تئاتر عراق راه یافت، روزنامه شیراز نوین

نمایش عروسکی «درخشنگ» به نویسندگی و کارگردانی علی‌رضا آقایی، به هفتمین ‌جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان کشور عراق راه یافت.
به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی ‌و امور بین‌الملل کانون، «درخشنگ» قصه‌ درخت سیبی است که صلح و آرامش را با کمک بچه‌ها برقرار می‌کند.‌ این نمایش به شیوه تاپ‌تیبل و تئاتر کاغذی با تلفیق انیمیشن اجرا می‌شود.
این نمایش که از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۸ است، پیشتر نیز در جشنواره‌هایی همچون هفدهمین جشنواره بین‌المللی مبارک، هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ‌ایشارا هندوستان و بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بورسای ترکیه حضور داشته است.
بر اساس ‌این خبر، نمایش «درخشنگ» تاکنون توانسته است عنوان بهترین نمایش‌نامه ‌ایرانی به انتخاب بخش منتقدان را کسب کند و از سوی نمایشگران عروسکی ‌ایران در جشن اردیبهشت تئاتر سال ۱۳۹۸ از کارگردان ‌این نمایش قدردانی شد.
محمد اکبریان، شیما دل‌هنر، محمدامین بازوند، مهرداد رضایی، حسنا صندوق‌آبادی و بهناز مهدیخواه به عنوان بازیگر و عروسک‌گردان حضور دارند.
سایر عوامل ‌این نمایش عروسکی عبارتند از: دستیار کارگردان: محمد اکبریان، آهنگ‌ساز: آرش سلگی، شاعر: محمدرضا رستم‌پور، مشاور هنری، طراح و سازنده عروسک: بهناز مهدیخواه، طراح پوستر: فاطمه الماسی، انیماتور: امیر رشیدی‌فر و طراح صحنه: علی‌رضا آقایی.
هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان عراق از ۲۰ تا ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ در شهر کربلا برگزار خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی