[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مشکل اصلی پرسپولیس کجاست؟، روزنامه شیراز نوین

پرسپولیس هم سخت گل می‌زند و هم راحت گل می‌خورد تا شرایط این تیم در این فصل سخت‌تر شود.
به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس نیم فصل اول را در صدر جدول به پایان رساند حتی در مقطعی فاصله این تیم با تیم دوم جدول به 5 امتیاز رسید تا هواداران این تیم به قهرمانی مقتدرانه امیدوار باشند. این تیم اما در 4 بازی فقط 4 امتیاز گرفت تا این تیم جایگاهش را در صدر جدول از دست دهد. پرسپولیس که از هفته نهم حداقل میانگین 2 امتیاز در هر بازی داشته دیگر حدنصاب لازم برای قهرمانی را ندارد. پرسپولیس در شرایطی در پایان هفته بیستم، 39 امتیاز دارد که فصل پیش تا این مقطع از فصل 45 امتیاز داشت و علی‌رغم این که این تیم در ابتدای فصل با جذب چندین بازیکن تقویت شد از دوره قبل ضعیف‌تر نتیجه گرفته است.
بهترین خط دفاعی که دیگر مستحکم نیست
پرسپولیس نیم فصل اول را با تنها 6 گل خورده به پایان رساند و با این آمار بسیار خوش‌بین بود که رکورد بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر را بشکند. این تیم با 9 گل خورده صاحب بهترین خط دفاع لیگ است ولی در این عنوان، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان را در کنار خود می‌بیند.
پرسپولیس در نیم فصل اول به حریفان موقعیت می‌داد ولی به سادگی تسلیم نمی‌شد، اتفاقی که در نیم فصل دوم تکرار نشده است. امیدگل حریفان پرسپولیس در مواجهه با این تیم در نیم فصل اول 10.6 بود و پرسپولیس حداقل 4 گل کمتر از آنچه استحقاقش را داشت در نیمه اول لیگ گل خورد و از این نظر بهترین تیم لیگ بود. امیدگل حریفان پرسپولیس در نیم فصل دوم 2.7 بوده و پرسپولیس 3 گل دریافت کرده است. شاگردان یحیی گل‌محمدی نسبت به نیم فصل اول به طور متوسط موقعیت کمتری به رقبا داده‌اند ولی تقریباً همان اندازه که مستحقش بوده‌اند گل خورده‌اند و دیگر مقاومت سختی در دفاع نشان نداده‌اند. پرسپولیس از فولادی گل خورده که در 5 هفته گذشته تنها به این تیم گل زده است و یا صنعت نفت که با 3 گل بدترین خط حمله دیدارهای خانگی لیگ را داشت دروازه پرسپولیس را باز کرد.
خط آتشی که زهردار نیست
پرسپولیس در نیم فصل دوم تنها 3 گل زده، آماری که به هیچ وجه برای این تیم قابل قبول نیست. پرسپولیس در نیم فصل اول به مدد حضور یورگن لوکادیا در حملات بسیار فرصت طلب و دقیق بود. این تیم بالاترین نرخ تبدیل شوت به گل را داشت. پرسپولیس با 20 گل دومین خط حمله لیگ را در شرایطی داشت که امیدگل این تیم 15.4 بود و پرسپولیس تقریباً 6 گل بیشتر از آنچه مستحقش بود به ثمر رساند. 
امیدگل پرسپولیس در نیم فصل دوم 4.37 است که نشان می‌دهد از نظر کیفیت خلق موقعیت در نیم فصل دوم نسبت به نیم فصل اول افت 20 درصدی داشته است ولی این تمام ماجرا نیست و پرسپولیس برخلاف نیم فصل اول کمتر از امیدگلش گل زده است و این آمار باعث شد تا این تیم نتواند روند نیم فصل اول را ادامه دهد. تنها 28 درصد شوت‌های پرسپولیس در نیم فصل دوم در چارچوب بوده که دقت کم بازیکنان این تیم را نشان می‌دهد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی