[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

شهردار شیراز خبر داد: گشایش پنجره خدمت به خیران، روزنامه شیراز نوین

شهردار شیراز از راه‌اندازی پنجره واحد خدمت به خیران در شهرداری خبر داد و گفت: هرکدام از خیران که تمایل به انجام فعالیت خیرخواهانه در مناطق یازده‌گانه شهرداری داشته باشند، در قالب یک مسیر مشخص به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی می‌شود.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، نشست اعضای هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با هدف بررسی اقدامات صورت گرفته و برگزاری انتخابات هیئت مدیره این مجمع برگزار و در جریان این نشست بر ضرورت تقویت مشارکت عمومی برای امور خیرخواهانه و همچنین خلق ایده‌های نو در راستای توسعه و تقویت این گونه فعالیت‌ها تأکید شد. راه‌اندازی پنجره واحد خدمت به خیران در شهرداری‌ها برای انجام امور اداری آن‌ها از دیگر مواردی بود که در این مجمع مورد تأکید قرار گرفت.
در همین ارتباط آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب رئیس هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز طی سخنانی با اشاره به برخی از آیات و روایات الهی در باب انجام امور خیر و پاداش اخروی آن، بر تقویت مشارکت عمومی در امور خیرخواهانه تأکید و بیان کرد: اصل مشارکت مردم در فعالیت‌های خیرخواهانه تنها به ایران اختصاص ندارد و در کشورهایی که ادعای پیشرفت و غنی بودن دارند هم به عنوان یک اصل اساسی پذیرفته شده است. محمدحسن اسدی شهردار شیراز نیز در جلسه هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز، یکی از اصلی‌ترین وظایف شهرداری‌ها را توجه به فرهنگ شهروندی و توسعه آن عنوان کرد و گفت: در فعالیت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز، هر دو وجه شهرسازی و فرهنگ‌سازی جزو مقولات مهم و قابل توجه است. وی با بیان اینکه در پنج ‌ماه اخیر تلاش کرده‌ایم به مقوله فرهنگ شهروندی ورود جدی داشته باشیم، اظهار داشت: مدیریت شهری در دوره‌های مختلف به مقولات گوناگون اجرایی، عمرانی، ترافیکی و... ورود کرده است، اما در این میان مقوله‌ای مهم مانند فرهنگ شهروندی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز به راه‌اندازی پویش «هر روز یک زباله را از زمین برداریم» در این کلان‌شهر اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من آنچه در وهله اول باید مورد توجه قرار گیرد، این است که اساساً چرا یک ناهنجاری فرهنگی به نام ریختن زباله بر زمین را باید شاهد باشیم که فرد دیگری بخواهد آن را بردارد. شهردار شیراز با تأکید بر اینکه این مجموعه آمادگی کمک به خیران در حوزه‌های مختلف برای مشارکت در ساخت و انجام اقدامات عام‌المنفعه را دارد، بیان داشت: برای آن دسته از اموری که در اختیار شهرداری باشد یا امکان اخذ مجوز از شورا برای آن وجود داشته باشد، به صورت کامل پای کار هستیم.
اسدی در همین ارتباط از راه‌اندازی خط ویژه و پنجره واحد خدمت به خیران در شهرداری خبر داد و گفت: هرکدام از خیران که تمایل به انجام فعالیت خیرخواهانه در مناطق یازده‌گانه شهرداری داشته باشند، در قالب یک مسیر مشخص به درخواستشان رسیدگی می‌شود. شهردار شیراز خواستار ارائه طرح و پروژه در خصوص بررسی و تثبیت فرهنگ شهر شیراز از سوی محققان و اساتید دانشگاه شد و گفت: شهرداری قطعاً در این حوزه ورود و حمایت می‌کند. اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح جهش عمرانی شهر شیراز اشاره کرد و گفت: در ادامه این طرح، دوربرگردان نیایش افتتاح می‌شود. وی با اشاره به اینکه شیراز جزو نخستین کلان‌شهرهای کشور است که خط ۲ مترو در آن به بهره‌برداری رسیده، بیان داشت: به مناسبت دهه فجر، ۱۳هزار و ۴۱۰میلیارد تومان پروژه در قالب طرح‌های عمرانی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که بخش قابل توجهی از آنها تاکنون به سرانجام رسیده است. سید عبدالرضا دستغیب مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز در ابتدای این نشست با ارائه گزارش فعالیت دوساله مجمع گفت: در این مدت برخی پروژه‌ها آغاز به کار کردند که هم اکنون مراحل پایانی کار خود را می‌گذرانند. وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی از نظرات اساتید باتجربه دانشگاهی و فرهنگی بهره بردیم و اولویت‌هایی را مشخص کردیم، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم ما که از سال ۹۴ آغاز شد، راه‌اندازی سراهای فرهنگ مهربانی بود که جایگزین دیوارهای مهربانی شد. به گفته دستغیب،‌ هم‌اکنون چهار سرای فرهنگ مهربانی در چهار گوشه شهر ایجاد شده که نکته مهم در آنها مشارکت و اطمینان مردم بوده است؛ به ‌طوری که تاکنون ۷۶۰هزار قلم کالا توسط مردم به این سراها اهدا شده است. وی از دیگر موضوعات در دستور کار این مجمع را ورود به حل معضل ترافیک عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه ۳۵۰ نفر همیار پلیس آموزش دیدند که در حال حاضر یکصد نفر از آنها در چهارراه‌های شلوغ شهر به مدیریت ترافیک کمک می‌کنند.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز همچنین از اجرای طرح پیوند کتاب خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش سرانه مطالعه عملیاتی شده است. دستغیب همچنین از پویش هر روز یک زباله از روی زمین برمی‌دارم، تجلیل از مدال‌آوران رشته ورزشی، تجلیل از رانندگان قانون‌مدار و افتتاح دو مرکز سلامت، امید و زندگی به عنوان دیگر اقدامات این مجمع اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات با کمک خیران فاز دوم مجتمع فرهنگی ورزشی ماهان شامل استخر، سونا، جکوزی، مهمان‌سرا و سالن بدنسازی آغاز به کار کرده و به زودی در اختیار مردم مهدی آباد قرار می‌گیرد؛ علاوه بر این، عملیات اجرایی درمانگاه خیریه حیدر کرار هم در بولوار محراب آغاز شده است.
به گفته وی، در دو سال گذشته صدمیلیارد تومان پروژه توسط خیران اجرا شده که با همکاری شهرداری شیراز بوده است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی