[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

همسان‌سازی اقساط مسکن ملی، روزنامه شیراز نوین

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که فاقد منزل مسکونی هستند، در قالب طرح نهضت ملی مسکن خانه دار می‌شوند.
به گزارش دریافتی شیرازنوین از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، سید حسین میرشفیع در همایش فرمانداران استان فارس در شیراز افزود: بخشی از منابع انجام این کار توسط بهزیستی و کمیته امداد و بخشی نیز از محل اختصاص و پرداخت وام تأمین خواهد شد. او ادامه داد: در بحث تأمین زمین نیز هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا زمین مورد نیاز نیز به سرعت تأمین شود. وی گفت: تاکنون حدود 30هزار نفر از مددجویان استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد فقط 10هزار نفر مدارک خود را تکمیل کرده اند و 20هزار نفر دیگر به رغم اینکه واجد شرایط دریافت مسکن هستند، اقدامی در جهت تکمیل مدارک خود نکرده اند. مشاور وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به حذف شرط آورده اولیه برای مددجویان افزود: این نگرانی نیز وجود داشت که به ویژه افراد ضعیف نتوانند اقساط تسهیلات را پرداخت کنند که بنا شد این اقساط به شکل پلکانی و متناسب با حداقل حقوقی که دولت برای این افراد تأمین می‌کند، دریافت شود. میرشفیع افزود: همچنین این امکان وجود دارد که مقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، مسکن مورد تقاضای خود را از شهرهای بزرگ به شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت و روستاها منتقل کرده و از امتیازات آن از جمله تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شوند. وی گفت: امروز در استان فارس در بحث تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به جز در چند شهر، در سایر شهرها مشکلی نداریم و اما در برخی روابط اداری برای انجام مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با حل این مشکلات شاهد شتاب گرفتن روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در این استان باشیم. مشاور وزیر راه و شهرسازی، یکی از موضوعات مهم در دستور کار این وزارتخانه را تعیین تکلیف راه روستاهای بالای 50 خانوار دانست و گفت: در این زمینه هرچه از ظرفیت مشارکت‌های مردمی استفاده شود، ما نیز به شکل خارج از نوبت و بدون محدودیت در تأمین قیر و ماشین‌آلات راهداری مشارکت خواهیم کرد تا پرونده راه این روستاها بسته شود. میرشفیع افزود: با توجه به اینکه فارس در بحث حوادث جاده ای از استان‌های پرحادثه است، رفع مشکلات این حوزه هم از طریق اجرای طرح‌های مشارکتی و انجام اقداماتی با هزینه‌های کم ممکن است و سازمان راهداری هم موظف است آنجا که مشکل مربوط به راه است، نسبت به رفع آن اقدام کند.
او گفت: کاهش حوادث رانندگی از جمله مواردی است که مردم تمایل دارند در قالب مشارکت اجتماعی در آن همکاری کنند.
وی افزود: همچنین یک سری پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه راه در استان در حال اجراست که حتی‌المقدور باید به جای تعریف و آغاز پروژه‌های جدید، تلاش شود این پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی