[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

پریشان در رؤیای حیات ، روزنامه شیراز نوین

روز بیست و پنجم بهمن ۱۴۰۱، ذوالجودی معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب پریشان در کازرون و تالاب مهارلو در نزدیکی کلان شهر شیراز بازدید کرد. 
به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، مرادی معاون محیط زیست طبیعی محیط زیست فارس، ضمن اعلام خبر ورود معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان به استان فارس گفت: ذوالجودی ابتدا از تالاب پریشان بازدید و در طول بازدید، مشکلات تالاب را به صورت تخصصی بررسی کرد. 
ذوالجودی در این بازدید، ضمن قدردانی از مسئولان شهرستان در برگزاری مستمر کمیته محلی تالاب پریشان، این تالاب را یکی از زیباترین تالاب‌های کشور عنوان کرده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان، احیای این تالاب را عملیاتی عنوان کرده و قول هرگونه همکاری سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب را به مردم کازرون داد. 
وی افزود: این تالاب با وسعت حدود ۵۳۰۰ هکتار نیاز به برنامه دقیق وزارت نیرو در بحث جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه دارد. وی تخصیص حقابه تالاب پریشان از سد نرگسی را یکی از راهکارها در احیای تالاب دانست.
وی تأکید کرد: جهاد کشاورزی نیز طرح اصلاح الگوی کشت و مدیریت کشت پایدار را در برنامه خود قرار دهد. 
در این بازدید علت خشکیدگی تالاب توسط کاظمینی، مدیرعامل تشکل سیزده فروردین تشریح شد که علت اصلی را برداشت بی رویه آب از حوضه تالاب برای کشاورزی ناپایدار عنوان کرد. 
در ادامه حیدری مدیرعامل تشکل میراث پریشان، با توجه به مطالعه دانشگاه تهران در همین زمینه، موضوع بحرانی بودن وضعیت تالاب پریشان و تبدیل شدن این تالاب به کانون ریزگرد در منطقه اظهار داشت که بستر تالاب حاوی مقادیر زیادی گوگرد است و اگر به فکر تالاب نباشیم، بی شک مردم حاشیه تالاب قادر به ادامه زندگی در اطراف آن نخواهند بود. 
در ادامه خداپرست رئیس محیط زیست کازرون نیز علت اصلی خشک شدن تالاب پریشان را مدیریت ناکارآمد منابع آب و کشاورزی ناپایدار و بی‌ضابطه عنوان کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی