[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تأمین مسکن ملی ایثارگران ، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به افزایش روند تأمین مسکن ایثارگران در سال جاری نسبت به پارسال گفت: این روند تا تأمین مسکن برای تمام ایثارگران استان با جدیت در دستور کار قرار دارد.
به گزارش دریافتی شیرازنوین از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، محمودرضا طالبان در همایش فرمانداران فارس که در شیراز برگزار شد، افزود: سال گذشته 100 واحد مسکونی به ایثارگران استان واگذار شد، در حالی که از ابتدای امسال تاکنون 300 واحد به طور قطعی واگذار شده و 850 واحد هم در شرف واگذاری است.
وی ادامه داد: اخیراً نیز یک زمین چهار و نیم هکتاری برای اجرای 750 واحد مسکونی به بنیاد شهید استان فارس واگذار شده که کلنگ آن سه هفته قبل توسط استاندار فارس به زمین زده شد.
او اظهار داشت: این بدان معناست که طی یک سال گذشته یک‌هزار و 900 واحد به ایثارگران استان اخصاص یافته که در مقایسه با پارسال حدود 20 برابر شده است که البته معتقدیم این عدد هنوز کم است.
وی تصریح کرد: در استان فارس 20هزار خانواده شهید و ایثارگر داریم که فرم جیم آنها سبز است و فاقد خانه هستند که عدد قابل توجهی است و با توجه به تأکید استاندار فارس، می‌کوشیم که با همکاری تمام مجموعه‌ها روند تأمین مسکن خانواده شهدا و ایثارگران شتاب بیشتری گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فارس نیز گفت: تاکنون 50هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این استان واریز وجه اولیه را انجام داده اند.
طالبان افزود: از ابتدای آغاز نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن در استان، ۴۲۲هزار نفر اقدام به نام‌نویسی کردند که از این تعداد پس از پالایش، 140هزار نفر که فرم جیم آنها سبز بود واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند. وی ادامه داد: از مجموع ۱۴۰هزار واحد نهایی شده، 75هزار واحد مربوط به شهر شیراز است که در صدرا ساخته خواهد شد که از این تعداد 25هزار واحد در شهر صدرا در دست ساخت است و هشت‌هزار واحد نیز به کمیل آباد شیراز منتقل شده است.
او اظهار داشت: عمده مشکل ما در بحث تأمین زمین مربوط به شهرهای شیراز، مرودشت و جهرم است که از 70هزار واحد باقی‌مانده تقریباً 60هزار واحد در این سه شهر است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی