[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

نخبگان در مدیریت علمی فارس مشارکت دارند ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، استاندار فارس با اشاره به تشکیل اتاق فکر استان گفت: حدود ۱۰۰ نفر از استادان دانشگاه و دانشجویان دکتری در شاخه‌های مختلف این اتاق فکر مشغول فعالیت هستند و در مدیریت علمی استان مشارکت دارند. محمدهادی ایمانیه افزود: با کوشش دانشگاه‌های استان و اظهار نیاز آنها در زمینه حضور در مدیریت علمی همراه با بهره‌وری بالای استان و از سوی دیگر احساس نیازی که در حوزه اجرا به علم و دانش استادان و دانشجویان برتر دانشگاه‌ها می‌شد، اتاق فکری تحت عنوان اتاق فکر استانداری فارس با هفت زیرشاخه آن ایجاد شد.
ایمانیه افزود: این زیرشاخه‌ها در حوزه آب، محیط زیست، صنعت و معدن، کشاورزی، انرژی، سلامت و هوش مصنوعی است.
وی گفت: اخیراً و با توجه به بحث خشک‌سالی و کم‌آبی استان، یک سفارش پژوهش به این اتاق فکر داده شد تا بررسی کنند که در این زمینه استان از چه مسیرهایی می‌تواند حرکت کند تا تأمین آب بیشتر و مصرف آب کمتری داشته باشد.
ایمانیه گفت: یا در بحث انرژی هسته ای و استفاده صلح آمیز از آن که یکی از این کارگروه‌ها آنقدر زیبا کار کرد که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در شیراز به مدت سه ساعت، شنونده تحقیقات و پیشنهادات بود که اجرای برخی پروژه‌ها نیز با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد. وی افزود: یک ارتباط دوسویه بین مدیریت و دانشگاه‌ها می‌تواند توسط این اتاق فکر به الگوی کشوری تبدیل شود.
دولت سیزدهم به‌دنبال اصلاح الگوی کشت
استاندار فارس در بخش دیگری از این گفت و گو، یکی از اهداف و شعارهای اصلی دولت سیزدهم که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز است را اصلاح الگوی کشت دانست و افزود: توسعه گلخانه‌ها از جمله اقدامات مؤثر در جهت تحقق این مهم است؛ چراکه در کشت گلخانه‌ای با یک دهم مصرف آب می‌توان محصولی با ارزش افزوده بیشتر تولید کرد. وی ادامه داد: در استانی که از قطب‌های کشاورزی کشور است و بیش از ۹۰ درصد آب مصرفی آن مربوط به بخش کشاورزی است، هر اقدامی که در زمینه کاهش آب مصرفی در حوزه کشاورزی انجام شود، کمک به بحث مدیریت مصرف آب خواهد بود.
ایمانیه اظهار داشت: در استان در بحث گلخانه‌ها وضعیت خوبی نداشتیم و کل مساحت گلخانه‌های استان حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار بود، اما با کوشش بسیاری که در سازمان جهاد کشاورزی فارس شد، ایجاد افزون بر یک‌هزار و ۹۰۰ هکتار گلخانه جدید از ابتدای امسال تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۷۰ درصد در دستور کار است.
حل ۹۰ درصد مشکلات مرتبط با معتادان متجاهر
استاندار فارس، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز گفت: مسئله معتادان متجاهر از جمله معضلات موجود در استان به ویژه کلان‌شهر شیراز بود که برای سامان‌دهی این مسئله اقداماتی نیز از سوی بهزیستی، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، شهرداری‌های استان و معاونت سیاسی استانداری انجام شد.
ایمانیه به خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین گفت: مجموعه این اقدامات منجر به حل افزون بر ۹۰ درصد مشکلات مرتبط با معتادان متجاهر شده که می‌کوشیم ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز به سرعت حل و فصل شود.
وی ادامه داد: از شهروندان انتظار داریم که چنانچه در محل سکونت خود با این معضل مواجه هستند، اطلاع دهند تا نسبت به رسیدگی به آن از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام شود.
افزایش پنج برابری گردشگران سلامت فارس
استاندار فارس گفت: در حوزه گردشگری نیز با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه گردشگری به تنهایی می‌تواند استان فارس را اداره کند، کوشیدیم علاوه بر گردشگری مذهبی، گردشگری طبیعی و گردشگری تاریخی، نسبت به جذب گردشگر در حوزه سلامت و پزشکی نیز اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: مجموعه اقدامات انجام شده موجب شد که شاهد افزایش پنج برابری گردشگران حوزه سلامت در استان باشیم.
او افزود: با توجه به ایجاد یک پنجره واحد، از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم نسبت به سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف گردشگری اقدام کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی