[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

فرمانده سپاه فجر فارس: نذر مهارت، از جمله خلاقیت‌های سازمان بسیج مهندسین فارس است، روزنامه شیراز نوین

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه فارس بیش از ۴۰هزار نفر مهندس دارد، گفت: نذر مهارت، از جمله خلاقیت‌های سازمان بسیج مهندسین فارس است که با همکاری این سازمان، راه و شهرسازی، انجمن انبوه‌سازان و دیگر ارگان‌های مرتبط در حال اجراست و داوطلبان دانش‌آموخته مهندسی در این راستا در تلاش هستند.
به گزارش دریافتی ایرنا، سردار یدالله بوعلی یکشنبه در آیین افتتاحیه رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری که به میزبانی شیراز برگزار شد، افزود: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس در کنار فعالیت‌هایی جهت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، نذر رهایی و نذر خون، اولین مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی را به بهره‌برداری می‌رساند.
محسن قنادزاده، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور هم گفت: این رزمایش با هدف نهادینه شدن خدمت به محرومان و با رمز یاحسین(ع) و شعار محوری تلاش و عدالت‌خواهی برگزار می‌شود و ۹۱۰ گروه جهادی با میانگین ۱۰ ساعت خدمت هر مهندس انجام فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: با توجه به محرومیت در روستاها، اعتلای عمران روستا در یک هزار نقطه روستایی خدمات این رزمایش ارائه می‌شود.
به گفته قنادزاده، دیدار با خانواده‌های شهدا، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، مرمت و نوسازی منازل محرومان، افتتاح مرکز نوآوری راه، ساختمان و شهرسازی، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است. وی تقدیر از مهندسین برتر استان و شهدای مهندس و برگزاری همایش ملی نشان سقا را از دیگر برنامه‌ها در ایام رزمایش اجرایی دانست و گفت: یکی از بزرگ‌ترین خدمات امیرالمؤمنین(ع) در ایام خانه‌نشینی ایشان، حفر چاه‌های آب و وقف برای محرومان است؛
وی با بیان اینکه استان فارس مبدأ همایش ملی نشان سقاست، گفت: این همایش به صورت ملی و هرساله اجرا خواهد شد.
سردار علی حسین بازدار، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بسیج مستضعفین هم گفت: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری در راستای پیام مقام معظم رهبری در حوزه محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت‌های اقشار مختلف، این رزمایش ملی را به مناسبت هفته مهندس و پاسدار و همزمان با ایام مبارک شعبانیه از روز یکشنبه تا ۶ اسفندماه برگزار می‌کند.
سردار بازدار به بیان برنامه‌های پیش‌بینی شده در کشور برای این رزمایش پرداخت و گفت: برپایی میز خدمت در دفاتر نظام مهندسی، بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با مدیریت شهری، طراحی و نظارت و خدمات مهندسی در مناطق کمتر برخوردار با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم، تعمیر و مرمت منازل محرومان و برگزاری همایش بزرگ روز مهندس از برنامه‌های این رزمایش محسوب می‌شود.
در پایان این آیین، گروه‌های جهادی همراه با ماشین‌آلات راهسازی و شهرسازی به صورت نمادین به مناطق محروم هدف این رزمایش اعزام شدند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی