[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حضور بانوان توانمند در عرصه مدیریت شهری، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نیاز شهر شیراز مدیریتی انسانی‌تر، واقع‌گرایانه‌تر و مسئولانه‌تر است.
سیده مریم حسینی با تبریک فرارسیدن عید مبعث گفت: عید مبعث روز انتصاب عالی‌ترین مدیر سیاسی عالم بشریت است.
وی با بیان اینکه اخلاق پیامبر کاربرد سیاسی داشت، اظهار داشت: پیامبر نه تنها معلم اخلاق، بلکه معلم سیاست است و اخلاق عالی پیامبر اکرم(ص) مقدمه سپردن مدیریت سیاسی جامعه است.
او در ادامه اظهار داشت: تجربه زندگی در شهری که باکیفیت است، منوط به تأمین معیارهای روبنایی و زیربنایی بی‌شماری است؛ شهری که اجتماع ساکن در آن پایدار باشد، پاسخ‌گو به نیازهای شهروندانش باشد و دارای برنامه برای تخصیص منابع برای نسل حاضر و 
آینده باشد.
نماینده مردم شیراز در پارلمان شهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مسئله زن و خانواده یکی از مسائل درجه یک کشور است. نقش و سهم بانوان در نظام اسلامی ممتاز و بی‌بدیل است. بر همین اساس باید برای حفظ ظرفیت بانوان در جامعه و نقش‌آفرینی آنان تلاش شود. حسینی خاطرنشان کرد: تمرکز دشمنان بر مقوله زن به عنوان یکی از مبانی هجوم سیاسی تبلیغاتی به نظام اسلامی، سومین علت ضرورت توجه کامل به بانوان است. ما امروز در مدیریت شهری، در مسیر رسیدن به مدینه فاضله، به رویکرد مدنی نیاز داریم؛ به جای رقابت طلبی و جاه‌طلبی‌های رایج که بعضاً مشاهده می‌شود.
وی افزود: در مجموعه مدیریت شهری شیراز لازم است از توانمندی بانوانی که با صرف هزینه و زمان در همین نهاد رشد کرده و علم و دانش را مزین به تجربه ارزشمندی در فرایند کار تخصصی نموده اند، بحق استفاده شود.
او در ادامه تأکید کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب و اقدامات اخیر دشمن در حوزه زنان، نشان داد باید برای این مهم، سریع‌تر سیاست‌گذاری و برنامه راهبردی جدی داشته باشیم. اهم فعالیت‌های اداره کل امور بانوان را سبک زندگی ایرانی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، مشارکت اجتماعی بانوان، توانمندسازی اجتماعی بانوان، توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای فرهنگی مختص بانوان در نظر بگیرید و مخاطبان این اداره کودکان، دختران، بانوان و خانواده باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی