[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

رئیس پلیس آگاهی فارس خبر داد: کارچاق‌کن نفوذی دستگاه قضایی بازداشت شد ، روزنامه شیراز نوین

رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام یک باند کلاهبرداری در شیراز خبر داد و گفت: اعضای این باند با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا از یک شهروند کلاهبرداری کرده بودند.
به گزارش دریافتی شیرازنوین به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس سرهنگ «کاووس حبیبی» اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره شکوائیه از شهروندی مبنی بر اینکه فردی که خود را کارمند دادگستری معرفی نموده با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا در قبال دریافت مبلغی از وی کلاهبرداری کرده است، بلافاصله پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان با تحقیقات صورت‌گرفته متوجه شدند شاکی دارای یک فقره پرونده در یکی از محاکم قضایی استان بوده و در حین رسیدگی با فردی که خود را کارمند دادگستری معرفی و ادعای گرفتن رأی به نفع وی در قبال دریافت مبلغی در دادگاه را داشته است، آشنا می‌شود. این مقام انتظامی بیان کرد: با بررسی‌های دقیق و استعلامات صورت گرفته مشخص شد متهم در هیچ یک از دستگاه‌های دولتی مشغول به کار نمی‌باشد. سرهنگ حبیبی اظهار داشت: با اقدامات فنی، اطلاعاتی و با تحقیقات گسترده مشخص شد متهم و 4 نفر دیگر با تشکیل باندی 5نفره با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضا، از این شهروند که در محاکم قضایی دارای پرونده بوده است، مبلغ یک‌میلیارد و 200میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند. وی تصریح کرد: با اقدامات تخصصی و رصد اطلاعاتی، مخفیگاه متهمان شناسایی شد و در چند عملیات منسجم و ضربتی همه آن‌ها دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شدند.
سرهنگ حبیبی با بیان اینکه سرکرده این باند دارای 10 فقره سابقه کیفری از قبیل غصب عنوان، سرقت، کلاهبرداری و... می‌باشد، گفت: متهمان در بازجویی‌های علمی و تخصصی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به جرم ارتکابی اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند. رئیس پلیس آگاهی استان فارس خاطرنشان کرد: شهروندانی که دارای پرونده مفتوحه در محاکم قضایی می‌باشند، باید روند رسیدگی به پرونده خود را از طریق مسیر قانونی پیگیری کرده تا مورد سوءاستفاده کارچاق‌کن‌ها و کلاهبرداران قرار نگیرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی