[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

رکوردشکنی در نیمه دوم سال؛ درآمد ۶ میلیاردی سینمای ایران، روزنامه شیراز نوین

سینماهای کشور طی ۳ روز اخیر موفق شدند گیشه خود را به مرز ۶ میلیارد تومان نزدیک کنند.
به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سینماهای سراسر کشور، طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه اخیر فروشی معادل ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون داشتند که بهترین میزان فروش سینماها در ایام تعطیل، طی ۶ماهه دوم امسال محسوب می‌شود.
طی این ۳ روز، ۱۵۸ هزار و ۳۰۰ مخاطب به سینما رفتند که برای این تعداد مخاطب، ۶۰۲۴ سانس تعریف شد.
سینماها برای روز پنجشنبه، ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون، برای روز جمعه ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون و برای شنبه نیز ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان فروش داشتند.
طی این ۳ روز، کمدی بخارست با ۶۰ هزار مخاطب و ۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان فروش، پرفروغ‌ترین فیلم سینمای ایران بود.
ملاقات خصوصی با ۳۶ هزار و ۶۰۰ مخاطب و گیشه ۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیونی در رتبه دوم و کمدی سیاسی چپ، راست نیز با ۲۸ هزار و ۲۰۰ مخاطب و ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش، در رتبه سوم جدول فیلم‌های پرتماشاگر قرار گرفت.
همچنین فیلم‌های لوپتو، پالتو شتری، جزیره فضایی، پسر دلفینی، بام بالا و ابلق نیز در رتبه‌های دیگر این جدول قرار گرفتند.
اهمیت این فروش تقریباً ۶ میلیاردی از ۲ منظر قابل بررسی است: نخست آن‌که سینماها برای روز پنجشنبه به دلیل مصادف شدن با سال‌روز شهادت امام موسی کاظم (ع)، از ساعت ۱۷ آغاز به کار کردند که ۶ ساعت دیرتر از آغاز معمول سینماهای کشور محسوب شده و تأثیر منفی مستقیمی بر روی گیشه داشته است.
نکته دوم به این مورد بازمی‌گردد که سینماها، در تعطیلات شنبه ۱۵ مرداد به مناسبت ولادت امام علی (ع)، در بازه ۳ روز منتهی به این مناسبت، ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروختند. یک هفته بعد که کشور به دلیل ۲۲ بهمن تعطیل بود نیز سینماها در ۳ روز منتهی به این روز، ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان فروختند اما در سومین حالت مشابه با آن ۲ وضعیت، موفق شدند عملکرد بهتری نشان داده و با وجودی که سینماها از ساعت ۱۷ پنجشنبه آغاز به کار کردند، گیشه ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیونی را به ثبت رساندند.
این اتفاق اما از منظری دیگر نیز جای تحلیل دارد. در ۲ شنبه تعطیل ابتدایی، برخی از ظرفیت‌های سینماهای کشور به فیلم‌های جشنواره اختصاص داشت اما در روز گذشته که سینماها از جشنواره خلاصی یافتند، باز هم آمار مخاطبان سینما و گیشه سینمایی با افزایش همراه بود.
این امر نشان می‌دهد که موج استقبال از فیلم‌های جدید اکران که از دی‌ماه آغاز شده بود، همچنان با قدرت ادامه دارد و قطعاً برای روزهای آینده، به رکوردهای خوبی در گیشه نیم‌سال دوم ۱۴۰۱ خواهد رسید. رکوردهایی که قطعاً با اکران چند فیلم جدید در ابتدای اسفندماه، شتاب بیشتری به خود گرفته و گیشه سینماها را در این سال دشوار، از مرز ۴۰۰ میلیارد تومان عبور خواهد داد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی