[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شان پن: به جای «ویل اسمیت» به «زلنسکی» اسکار می‌دادید، روزنامه شیراز نوین

«شان پن» آکادمی اسکار را به دلیل امتناع از دعوت از «ولودیمیر زلنسکی» (رئیس جمهور اوکراین) به اسکار ۲۰۲۲ مورد انتقاد قرار داد و گفت که این تصمیم باعث شد او یکی از جوایز اسکارخود را به رئیس جمهور اوکراین هدیه دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، این بازیگر در کنفرانس مطبوعاتی مستند جدیدش با عنوان «ابرقدرت» در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین گفت: «جایزه اسکار در دفتر زلسنکی است و هر زمانی که بخواهد می‌تواند آن را ذوب کند. اهدای این جایزه به او یک حرکت نمادین بین دو دوست بود و الهام گرفته از شرم مستمر من نسبت به رهبری آکادمی فیلم سینمایی در جایزه دادن به ویل اسمیت پس از سیلی زدن به کریس راک به جای جایزه دادن به بزرگ‌ترین نماد سینما و بشریت امروزی (زلسنکی) است».
ماه مارس گذشته، حدود یک ماه پس از تهاجم روسیه به اوکراین، «شان پن» قول داد که اگر آکادمی اسکار «زلنسکی» را به مراسم اسکار دعوت نکند، مجسمه اسکار خود را ذوب خواهد کرد. در نهایت او یکی از دو جایزه اسکارش را در ماه نوامبر و در جریان بازدید از کی یف به رئیس جمهور اوکراین هدیه داد.
«پن» در آن زمان به «زلنسکی» گفت: «این فقط یک چیز احمقانه نمادین است، اما اگر بدانم اینجاست، آنگاه احساس بهتری و قدرت کافی برای مبارزه خواهم داشت. وقتی پیروز شدید، آن را به مالیبو برگردانید، زیرا با دانستن این که بخشی از من در اینجا وجود دارد، احساس بهتری خواهم داشت».
«زلنسکی» که خود قبلاً یک بازیگر و صداپیشه بوده در اینستاگرام نوشته بود که این مجسمه «تا پایان جنگ در اوکراین باقی خواهد ماند». او در مقابل، نشان لیاقت درجه ۳ را به دلیل خدمات برجسته و همچنین لوح یادبودی را به «شان پن» تقدیم کرد.
«شان پن» بازیگر برنده دو جایزه اسکار این روزها در جشنواره برلین حضور یافته تا فیلم مستند جدید با نام «ابرقدرت» را درباره جنگ اوکراین رونمایی کند. تولید مستند «ابرقدرت» در اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شد و اولین ملاقات او با رئیس جمهور در آستانه آغاز جنگ روسیه و اوکراین انجام شد.
«شان پن» نخستین بار در سال ۲۰۰۳ برای فیلم «رودخانه مرموز» و دومین بار برای فیلم «میلک» در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب جایزه اسکار بازیگری شد.
هفتادوسومین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ فوریه (۲۷ بهمن تا ۷ اسفند) در کشور آلمان برگزار می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی