[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

گرفتگی عروق؛ علامت اصلی گرفتگی رگ‌های بدن، روزنامه شیراز نوین

گرفتگی عروق به دلیل تأخیر در تشخیص می‌تواند منجر به مشکلات جدی برای سلامت شود اما به کمک نشانه‌ها قبل از حادتر شدن این مشکل می‌توان تجمع چربی را تشخیص داد.
به گزارش نمناک، گرفتگی رگ‌های بدن، از همان ابتدا با علائمی ‌همراه است و بدن به وسیله این نشانه‌هاست که سعی در هوشیار کردن ما دارد. در واقع پیش از آن که آزمایشات و بررسی‌های پزشکی برای تشخیص گرفتگی رگ، این مسئله را ثابت کند؛ سیگنال‌های ارسالی از بدن به نوعی سعی در اعلام وضعیت حساس به ما دارند. تجمع چربی یا تصلب شرایین؛ وضعیتی است که به دلیل تجمع چربی و سایر مواد در عروق ایجاد شده و منجر به سخت و باریک شدن رگ‌ها می‌شود.
این وضعیت می‌تواند علائمی ‌مانند احساس ناراحتی در قفسه سینه و تنگی نفس را به وجود بیاورد. در این قسمت از نمناک علائمی ‌را به شما معرفی می‌کنیم که نشان می‌دهد؛ داخل رگ‌های خونی‌تان رسوب چربی دارید که حتماً باید آن را جدی بگیرید.
تنگی نفس
تنگی نفس می‌تواند علامت گرفتگی رگ‌ها باشد که بسیار هم جدی است؛ به ویژه در بین بیمارانی که عوامل خطر قلبی دارند و بیمارانی که به بیماری‌های ریوی مبتلا نیستند که حتماً نیاز به درمان خواهند داشت.
درد قفسه سینه
درد در قفسه سینه می‌تواند علامت گرفتگی رگ‌ها باشد و یک وضعیت شدید و سخت را ایجاد می‌کند که احتمالاً در چنین حالتی کلسترول راه رگ‌های خونی را بسته است؛ رگ‌هایی که به سمت ماهیچه قلب می‌روند.
درد هنگام راه رفتن
درد لگن یا پا هنگام راه رفتن علامت انسداد شریان است که این گرفتگی رگ‌های پا؛ درست مثلِ انسداد رگ‌های قلب می‌تواند باعث حمله قلبی شود؛ بنابراین نیاز به رسیدگی و مراجعه به پزشک خواهد داشت.
سختی هنگام نفس کشیدن
مشکلات تنفسی علامت این است که تجمع چربی داخل رگ‌های بدن وجود دارد؛ البته کمی ‌نفس نفس زدن معمولی طبیعی است؛ اما در صورتی که این سختی تنفس خیلی شدید باشد؛ باید حتماً آن را پیگیری کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی