[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

وزیر فرهنگ: با تهاجم فرهنگی سی‌ساله مواجه هستیم، روزنامه شیراز نوین

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مسائل فرهنگی هم از نظر وقوع و هم تغییر زمان‌بر است، گفت: ما با تهاجم فرهنگی سی‌ساله روبه‌رو هستیم و دشمن روی نمادها و سبک زندگی مردم کار می‌کند.
به گزارش ایرنا، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفدهمین نشست پاسخ‌گویی وزرا، معاونان و مدیران دولتی به تماس‌های مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به دغدغه یکی از شهروندان درباره حجاب با بیان اینکه در دولت در دو بخش به موضوع حجاب پرداخته می‌شود، گفت: رئیس‌جمهور به این موضوع وقت اختصاص داده، وزارت کشور متولی اصلی این موضوع است و وزارت ارشاد به موضوعات فرهنگی آن می‌پردازد.
وزیر ارشاد تصریح کرد: مسائل فرهنگی هم از نظر وقوع و هم تغییر زمان‌بر است؛ ما با تهاجم فرهنگی سی‌ساله روبه‌رو هستیم و دشمن روی نمادها و سبک زندگی مردم کار می‌کند. وی گفت: در دولت با پدیده‌ای روبه‌رو هستیم که میراث گذشته است؛ اما در این زمینه تلاش می‌کنیم و برنامه مفصلی در حال تهیه است. اسماعیلی موضوع حجاب را فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: باید کار فرهنگی در سینما، مدارس، دانشگاه‌ها، اجتماعات و... انجام دهیم؛ مانند رویکرد دولت در جشنواره فجر. وی با اشاره به اینکه در جشنواره فجرهای پیشین خانواده‌های مذهبی از نحوه برگزاری و تبرج موجود در آن نگران و ناراحت بودند، گفت: امسال بخش مهمی از آسیب‌ها را رفع کردیم.
اسماعیلی با تأکید بر اینکه جامعه ایران جامعه عفیفی است، گفت: شاید حتی آنهایی که پوشش خوبی ندارند، اعتقادات محکم‌تری از ما داشته باشند.
وی گفت: دولت در شوراها در حال جمع‌بندی طرح‌هاست، اما نباید انتظار یک تعییر آنی و فوری در امور فرهنگی داشت؛ اما در تلاش هستیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی