[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۹
  • دوره جدید

وقتی مدرسه بابا ندارد، روزنامه شیراز نوین

دانش‌آموزان سرایدار شدند، مدیران تکذیب کردند 
وقتی مدرسه بابا ندارد

سرایدار و خدمتگزار یک مدرسه در صدرا که در ۲ نوبت صبح و ظهر فعالیت می‌کرده، تبدیل وضعیت شده است

اولیای یک آموزشگاه در شهر صدرا در حالی از نبود نیروی خدماتی و به‌کارگیری معلمان و دانش‌آموزان برای نظافت این مدرسه انتقاد کردند که رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز در این خصوص گفت: هیچ دانش‌آموزی کار نظافت مدرسه را انجام نداده و مشکل فقدان نیروی خدماتی در این مدرسه حل شده است. 
بهروز پرنیان دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: روز ۱۳ آبان‌ماه در این مدرسه حضور داشتم. سرایدار و خدمتگزار این مدرسه که در ۲ نوبت صبح و ظهر فعالیت می‌کند، تبدیل وضعیت شده است. تبدیل وضعیت هم بر اساس قانون صورت گرفته و این سرایدار در حال حاضر به عنوان معلم مشغول به کار شده است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز ادامه داد: البته این سرایدار تا آخرین روزی که به عنوان نیروی خدماتی مدرسه فعال بود، مسئولیت خود را به خوبی انجام داده و پس از اینکه نتوانست به فعالیت‌های خود به عنوان نیروی خدماتی در مدرسه ادامه دهد، تلاش کردیم خدمتگزار دیگری را برای نظافت مدرسه در نظر بگیریم.
پرنیان بیان داشت: خدمتگزار جدید خودش خانه دارد و به علت بیماری مادرش از همان ابتدا اعلام کرد که نمی‌تواند به عنوان سرایدار در مدرسه حضور داشته باشد و فقط کار نظافت را انجام می‌دهد. مقرر شده اضافه کار برای خدمتگزار جدید در نظر گرفته شود تا در هر دو شیفت فعالیت کند. وی عنوان کرد: البته این فرد کارهای خدماتی ۲ مدرسه را انجام می‌دهد و مدیران این مدارس توقع دارند که برای هر مدرسه خدمتگزار جداگانه‌ای در نظر گرفته شود. در واقع این مشکل به دلیل خواسته مدیران این مدارس که خواهان به‌کارگیری نیروی خدماتی جداگانه برای هر مدرسه هستند، ایجاد شده است. پرنیان افزود: شاید روزهای نخستی که مدرسه با نبود نیروی خدماتی مواجه بود، کارهای مربوط به نظافت مدرسه با مشکل روبه‌رو شد، اما در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ دانش‌آموزی کار نظافت مدرسه را انجام نداده است، گفت: در حال حاضر مدارس کل کشور با مشکل فقدان و نبود نیروی خدماتی روبه‌رو هستند و این مشکل مختص استان فارس نیست. دولت پیگیری‌هایی بسیاری برای صدور مجوز در این زمینه انجام داده و مقرر شده تا سال آینده تعداد قابل توجهی نیروی خدماتی در مدارس جذب شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی