[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

باید هنر را به میان مردم ببریم، روزنامه شیراز نوین

 فرزانه صنعتی- گروه خبر: 
اسماعیل محبی پور گفت: باید هنر را به میان مردم ببریم. هنر و هنرمند نباید در نگارخانه‌ها و در راهروهای ادارات مرتبط با هنر، محدود باقی بمانند. هدف هنرمند از ارائه هنر، این نیست که صرفاً در پستوی خانه‌ها یا در یک نگارخانه یا کتابخانه باقی بماند. 
جشنواره هنرهای تجسمی که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به مناسبت دهه فجر برگزار شده بود، به خط پایان رسید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس که در مراسم اختتامیه این جشنواره در تالار حافظ شیراز حضور داشت، ضمن ابراز خشنودی از حضور در این جشنواره و دیدار با هنرمندان، اظهار داشت: این فضای هنری، هم فضای نقد شرایط موجود جامعه مانند وضعیت اقتصادی و معیشتی را به تصویر کشیده و هم موضوعاتی مغفول مانده مانند بحران آب، دشمنی‌ها و دوستی‌های در سطح جامعه و در روابط بین کشورها.
همه موضوعات زندگی و مسائل خانوادگی که بسته به دیدگاه عزیزان هنرمند به تصویر کشیده شده، قابلیت بهره برداری دارد.
اسماعیل محبی پور افزود: به نظر بنده، باید هنر را به میان مردم ببریم. هنر و هنرمند نباید در نگارخانه‌ها و در راهروهای ادارات مرتبط با هنر، محدود باقی بمانند. هدف هنرمند از ارائه هنر، این نیست که صرفاً در پستوی خانه‌ها یا در یک نگارخانه یا کتابخانه باقی بماند. البته آن هم در جای خود ارزشمند است، اما تأثیرگذاری در ذهن مخاطب و انتقال پیام، ارزشمندتر و مهم‌تر است. یعنی ما باید فضای انتقال پیام را به میان مردم ببریم و این زمینه‌ها را بیشتر از گذشته فراهم کنیم.
وی گفت: در بحث توسعه هنر، همانطور که علاقه مردم کاملاً مشخص است و به توانمندی مردم استان فارس به مسائل فرهنگی، فکری و هنری آگاهیم، ملزم به سرمایه گذاری بیشتر و هدفمندتر در این بخش هستیم. استان فارس پر است از آثار هنری و سرشار از تفکرات هنری. انسان‌های هنرمند در این استان بی‌شمار هستند؛ لذا توسعه فضاهای فرهنگی و هنری جزو آرزوهای همه ماست. هرچند در سنوات گذشته اتفاقاتی رقم خورده، اما به نسبت انتظارات و به نسبت محصولات و ارائه مطالب در این فضا، عقب‌ماندگی خیلی 
زیادی داریم. 
محبی‌پور ادامه داد: اخیراً توسط استانداری فارس، حرکتی آغاز شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز آن را پیگیری کرده است. حرکتی در خصوص تالار مرکزی استان فارس که به نظر می‌رسد یک فضای مناسب برای ارتباط هنرمند و مردم باشد. تلاش می‌کنیم که ادارات مختلف را هم درگیر این موضوع کنیم؛ یعنی به عنوان نمونه، فضای ارائه محصولات هنری مستقیم به مردم که با همکاری شهرداری باید رقم بخورد، جزو همین اقدامات است. مباحث را هم در این زمینه شروع کرده ایم. البته مشروط به اینکه در شأن هنر و هنرمندان عزیزان باشد. معاون استانداری فارس تأکید کرد: به دنبال ایجاد این فرصت‌ها و فرهنگ‌سازی در بین ادارات هستیم و امیدواریم در این راه بتوانیم موفق و مؤثر عمل کنیم. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی