[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تخفیف ۱۵درصدی عوارض ساختمانی تا ۵ اسفندماه، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز از کاهش ۱۵درصدی مبنای محاسبه عوارض پروانه ساختمانی تا پنجم اسفند خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، امید گشتاسبی از کاهش ۱۵درصدی مبنای محاسبه عوارض پروانه ساختمانی تا پنجم اسفند خبر داد.
به گفته او، با توجه به قانون درآمد پایدار عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ابلاغی وزارت کشور که از تاریخ 28/05/1401 قابل اجراست، همه مصوبات و نحوه محاسبه عوارض سنوات قبل ملغی و عناوین جدید جهت اجرا در سال ۱۴۰۲ به پیشنهاد شهرداری شیراز تهیه شد و به تصویب شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری رسیده است. مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز اضافه کرد: در مصوبات جدید تغییر و تحولات زیادی صورت گرفته و عناوین جدید مثل عوارض مازاد بر تراکم، عوارض مرتبط با آتش‌نشانی و عوارض حمل‌ونقل ریلی جهت سال آینده افزوده شده است. 
گشتاسبی اظهار کرد: مطابق با قانون عوارض پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به شهرداری‌ها اجازه داده شده که بر اساس میزان نرخ تورم به نرخ عوارض خود اضافه کنند.
او گفت: توصیه ما به سازندگان ساختمانی که قصد ساخت‌وساز دارند، این است که از فرصت‌ سه روز باقی‌مانده تخفیف ۱۵درصدی تا ۵ اسفند استفاده کنند و در صورتی که به هر دلیل نتوانند از فرصت پیش‌آمده بهره‌مند شوند، می‌توانند تا پایان سال از تخفیف ۱۲درصدی عوارض ساختمانی استفاده نمایند. 
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز تصریح کرد: در سال جدید با توجه به تغییر و تحولاتی که در قسمت صدور پروانه ساختمانی در سال آتی خواهیم داشت، توصیه می‌شود که سازندگان، مهندسان و مالکان تا پایان سال نسبت به تعیین تکلیف پروانه عوارض ساختمانی ملک خود اقدام کنند.
گشتاسبی بیان کرد: مناطق یازده‌گانه در روز پنجشنبه چهارم اسفندماه در ساعات ۷:۳۰ تا ۱۵ و روز جمعه پنجم اسفندماه در ساعات ۸ تا ۱۴ نیز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان گرامی 
خواهند بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی