[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رئیس جهاد کشاورزی فارس خبر داد: تخصیص اعتبار برای انتقال آب سد سلمان به قیروکارزین، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: حدود ۱۵۸۰میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای طرح انتقال آب سد سلمان فارسی به اراضی شهرستان قیروکارزین در نظر گرفته شده است. به گزارش ایسنا، مجتبی دهقان پور در سفر به شهرستان قیروکارزین و شرکت در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: تفاهم نامه اجرای طرح مذکور توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، استاندار فارس، وزیر نفت و وزیر جهاد کشاورزی به انجام رسیده است. به گزارش ایسنا به نقل از جهاد کشاورزی فارس، او ادامه داد: وزارت نیرو نیز ذیل تفاهم نامه مذکور آن را مورد تأیید قرار داده است. این طرح یک طرح منحصر به فرد است و پس از اجرا در ایلام، برای دومین بار در قیروکارزین اجرا می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در خصوص انتقال آب سد سلمان فارسی به اراضی شهرستان قیروکارزین ارزیابی‌های کیفی به پایان رسیده است و وارد فاز ارزیابی‌های فنی شده‌ایم، افزود: در طول روزهای آینده این ارزیابی‌های فنی نیز به پایان می‌رسد و برنده مناقصه مشخص خواهد شد. دهقان پور اضافه کرد: به منظور اجرای طرح موصوف سازمان آب باید ساخت کانال‌های درجه یک و دو را به جهاد کشاورزی محول کند و از طرفی میزان حقابه اراضی را که قبلاً اعلام شده است، باید تا سقف حدود ۸۰ درصد افزایش دهد. او با اشاره به اینکه پیگیری‌های متعددی از طرف شخص استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح انتقال انجام شده است، اظهار کرد: رایزنی‌های بسیاری با سازمان آب انجام شده است. موضوع انتقال آب سد سلمان فارسی به اراضی شهرستان قیروکارزین با تأکید وزیر جهاد کشاورزی در سطح ملی راهوری می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه بسیاری از افراد اعتراف دارند هم اکنون یکی از سخت‌ترین دوران مدیریتی را داریم سپری می‌کنیم، ولیکن وظیفه داریم مشکلات تولیدکنندگان که مایه افتخار و بالندگی هستند را تا حد امکان برطرف کنیم، عنوان کرد: کسب مجوز برای تأسیس یک مرکز جهاد کشاورزی در دهستان هنگام شهرستان قیروکارزین تا حصول نتیجه از وزارتخانه پیگیری می‌شود.
دهقان پور با اشاره به اینکه تا زمان کسب مجوز کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت پاره وقت برای ارائه خدمت در مرکز دهستان هنگام شهرستان قیروکارزین مستقر خواهند شد، بیان کرد: دسترسی سریع و آسان به خدمات کشاورزی امری بدیهی است که با توجه به ظرفیت‌های بخش باغبانی این دهستان آن را دنبال می‌کنیم.
او با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی و صدور اسناد مالکیت یکی از اولویت‌های کاری در وزارت جهاد کشاورزی است و با جدیت در استان فارس در دست انجام است، اضافه کرد: بررسی ۱۱۰ پلاک از اراضی شهرستان قیروکارزین در اولویت کارگروه استانی رفع تداخلات قرار می‌گیرد که تا پایان سال فرایند رفع تداخلات آن به اتمام برسد. دهقان پور به برخی از چالش‌های پیش روی بخش باغبانی شهرستان قیروکارزین نیز پرداخت و گفت: جابه‌جایی و نقل و انتقال پاجوش نخیلات نباید موجب سرایت آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما به مناطق غیرآلوده شهرستان شود؛ از این رو علاوه بر مدیریت مبارزه و کنترل این آفت، مسائل قرنطینه ای نیز باید به خوبی انجام پذیرد. رئیس جهاد کشاورزی استان فارس به موضوع تأمین تسهیلات موردنیاز برای طرح‌های مختلف در زیربخش‌های گوناگون بخش کشاورزی شهرستان قیروکارزین نیز پرداخت و دستور پیگیری موردی درخواست‌های مطرح شده را صادر کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی