[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

افتتاح دفتر استانداردسازی اداره‌کل استاندارد فارس در دانشگاه شیراز، روزنامه شیراز نوین

دفتر استانداردسازی اداره‌کل استاندارد فارس در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز به‌طور رسمی افتتاح شد. طی مراسمی با حضور اعضای کمیته راهبری تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه شیراز و اداره‌کل استاندارد فارس، دفتر استانداردسازی اداره‌کل استاندارد فارس در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز راه‌اندازی شد. دکتر جواد کریمی، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز هدف از تأسیس این دفتر را استفاده از ظرفیت‌های تخصصی هر دو دستگاه در چارچوب نظام استانداردسازی کشور عنوان کرد و گفت: این دفتر با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو نهاد در چارچوب نظام استانداردسازی کشور در کوتاه‌ترین مدت و به‌کارگیری مؤثرترین شیوه‌ها در استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی- فنی و اجرایی طرفین به‌منظور گسترش همکاری و هم‌افزایی علمی، فنی و آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف پژوهشی تأسیس شده است. 
وی افزود: همچنین همکاری متقابل برای ارتقای استانداردهای ملی ایران، استقرار نظام ایمنی و سلامت در دانشگاه شیراز و تلاش در زمینه پیاده‌سازی احراز صلاحیت کالیبراسیون، آماده‌سازی و انجام آزمون‌ها منطبق با استاندارد بین‌المللی 17025 در آزمایشگاه‌های دانشگاه شیراز صورت گرفته است. 
به‌گفته رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز، تأسیس این دفتر پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی تخصصی، پیرو نظارت و اجرایی‌کردن مفاد تفاهم‌نامه مشترکی است که بین اداره‌کل استاندارد استان فارس و دانشگاه شیراز در شهریورماه ۱۴۰۱ منعقد شده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی