[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ابهام‌زدایی از برجام ، روزنامه شیراز نوین

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام اینکه مسئولان آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران هستند، گفت: آنها از روز سه‌شنبه در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی که با برداشت ناصواب یک بازرس خلق شده بود نیز رفع و رجوع شده است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات برجامی و توافق برجام معامله‌ای بوده که میان کشورهای عضو گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران برای اعتمادسازی انجام شد.
وی افزود: طرف‌های اصلی این معاهده تکالیفشان را انجام ندادند؛ به ویژه آمریکایی‌ها هم خودشان همکاری نکردند و هم اجازه ندادند دیگران همکاری کنند. رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: این جریان پرفشار سیاسی که به‌ دنبال این است تعهدات برجامی را ایران یک‌طرفه انجام دهد و آنها پایبند به تعهداتشان نباشند، موضوع کاملاً غیرقابل قبولی است و ما فشارهای سیاسی، جوسازی و مسئله‌آفرینی‌ها را برنمی‌تابیم. اسلامی بیان کرد: موضوعی که وجود دارد، این است که روابط ما با آژانس در چهارچوب پادمان برقرار است و مواردی را که بازرس آژانس مطرح کرده بود، مسئولان آژانس که در تهران هستند، بررسی کردند. وی افزود: آنها از روز سه‌شنبه در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی که با برداشت ناصواب یک بازرس خلق شده بود، رفع و رجوع شده است یا در حال رفع و رجوع شدن قرار دارد. وی ادامه داد: ما با تعامل، هماهنگی و پیگیری‌ که انجام می‌دهیم، همواره از اینکه به تولید ابهام جدیدی در فرایند همکاری‌های ما با آژانس بینجامد، جلوگیری می‌کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی