[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

وزارت نفت متحول نشد ، روزنامه شیراز نوین

نماینده سروستان، کوار و خرامه در مجلس: 
موضوع فلرینگ همچنان یکی از اولویت‌های کمیسیون انرژی است
وزارت نفت متحول نشد 

مظفری: مدیران میانی و کارشناسان وزارت نفت انگیزه‌ای برای فسخ قراردادهای انحصاری قدیمی ندارند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق، گفت: اخذ جریمه ۵۰۰ تومانی از وزارت نفت، به ازای هدررفت هر مترمکعب گاز مشعل، قدمی در راستای جلوگیری از سوزاندن گاز فلر است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به تبصره الحاقی کمیسیون انرژی به کل (تبصره یک) لایحه بودجه در زمینه جلوگیری از هدررفت گازهای فلر و اخذ عوارض آلایندگی در این بخش، گفت: اگرچه موضوع فلرینگ همچنان یکی از اولویت‌های کمیسیون انرژی است، اما متأسفانه با وجود تغییر مدیران بالادستی وزارت نفت، مدیران میانی و مجموعه کارشناسی این وزارتخانه انگیزه‌ای برای فسخ قراردادهای انحصاری قدیمی در این حوزه را ندارند؛ لذا روند فلرینگ در ایران به شدت نگران‌کننده است. به همین دلیل کمیسیون انرژی پیشنهاد الحاق تبصره‌ای به کل تبصره یک لایحه بودجه سال 1402 را داد؛ پیشنهادی مبنی بر اینکه وزارت نفت به ازای هدررفت هر مترمکعب گاز مشعل، مبلغ 500 تومان عوارض آلایندگی از محل داخلی خود به حساب خزانه‌داری واریز کند.
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، مبلغ جریمه در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: این جریمه کمک خواهد کرد تا وزارت نفت فلرینگ را جدی بگیرد؛ در حالی که قرار نیست وزارت نفت هزینه‌ای کند، بلکه صرفاً باید ظرفیت بخش خصوصی -که اتفاقاً بسیار نیز مشتاق و متقاضی است- را به کار بگیرد، اما با این وجود در این زمینه کوتاهی می‌شود؛ بنابراین دیگر هیچ بهانه‌ای قبول نیست.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 با جریمه کردن دولت و وزارت نفت یک راه بازدارنده را در پیش گرفته تا بتوان از این طریق آن‌ها را مجبور به جمع‌آوری این گازها کرده و خواسته دیرینه مردم محقق شود.
بنا بر این گزارش، تمامی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 برای نهایی شدن ابتدا باید در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان برسند و سپس از سوی شورای نگهبان تأیید شوند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی