[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

برگزاری کاروان ترویجی الگوی کشت ملی در کازرون، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برگزاری چهارمین روز کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه همزمان در پنج مرکز خدمات کشاورزی شهرستان با مباحث کالیبراسیون، گلخانه و باغچه سلامت خانگی زنان روستایی مطح شد. 
به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی با بیان اینکه دومین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی از سی بهمن تا سوم اسفند در سراسر استان به صورت سراسری ادامه دارد، تصریح کرد: چهارمین روز برنامه به صورت آفلاین در مراکز به شکل کارگاه آموزشی و روز مزرعه برگزار گردید.
این مقام مسئول اشاره کرد: تعداد 50 نفر بهره‌بردار و کارشناس در این کاروان حضور داشتند.
او افزود: با توجه به تعداد 38 عدد گلخانه بزرگ مقیاس در شهرستان کازرون، ترغیب کشاورزان به سمت ایجاد گلخانه با هدف ارتقای بهره وری آب، استفاده بهینه از خاک و فعال شدن صنایع مرتبط و پایداری تولید و امنیت غذایی از مهم‌ترین اهداف این معاونت و بسیار حائز 
اهمیت می‌باشد. 
رشیدی با بیان اینکه کالیبراسیون سم‌پاش‌ها بسیار مهم و اصولی باید صورت بگیرد، مزایای این مهم را جلوگیری از اتلاف سم و کاهش اثرات آن بر محیط زیست، جلوگیری از هدررفت آب، توزیع یکنواخت محلول سمی در سطح مزرعه یا باغ و جلوگیری از گیاه‌سوزی و کنترل قابل قبول عوامل خسارت‌زا، کاهش زمان سم‌پاشی و جلوگیری از تکرار آن با هدف افزایش عملکرد برشمردند. 
او ادامه داد: باغچه‌های سلامت زنان روستایی باعث بهبود تغذیه خانوار، بهبود کسب و کار، استفاده بهینه از نهاده‌های شیمیایی، حفاظت از محیط زیست و در نهایت امنیت غذایی خانواده می‌شود. 
مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: الگوی کشت مناسب پایداری تولید را تضمین می‌کند و دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی، در ازای بهره‌برداری و بهره‌وری مناسب از منابع پایه می‌باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی