[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

توقف پشت خشت تاریخ ، روزنامه شیراز نوین

دکتر ایمانیه یکی از راه‌های تسریع در دسترسی به حرم مطهر را احداث پارکینگ‌های طبقاتی در فواصل دورتر از حرم بیان کرد و افزود: در صورت احداث این پارکینگ‌ها، می‌توانید دسترسی مردم از این مجموعه به محدوده حرم را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به روز و مجهز تسهیل نمایید. استاندار فارس همچین خواستار تسریع در تدوین نقشه کمربند سبز شیراز شد تا در فصل درخت‌کاری که پیش رو می‌باشد، با کمک اداره منابع طبیعی و دوستداران محیط‌زیست نسبت به غرس نهال مناسب اقدام شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه که به دعوت شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه این شورا شرکت کرده بود، با تأکید بر اینکه طرح‌ها و پیشنهادات شورا باید زمینه آرامش و رفاه مردم را ایجاد کند، گفت: طرح‌های موجود برای تغییر و بهسازی راه‌های دسترسی مردم به حرم حضرت شاهچراغ(ع)، می‌بایست در جهت کاهش دغدغه مردم باشد؛ باید زائران و مجاوران حرم احمد بن موسی الکاظم(ع) دغدغه ای برای رسیدن به حرم نداشته باشند.
استاندار فارس بر کاهش زمان و مسافت رسیدن به حرم مطهر تأکید کرد و افزود: تعریض خیابان حضرتی می‌تواند یکی از راه‌های تسهیل دسترسی به حرم باشد؛ اما با توجه به وجود منازل تاریخی و ثبت شده میراثی در این مسیر، این اقدام 
ممکن نیست.
وی احداث روگذر را یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده عنوان کرد و اظهار داشت: مشرف شدن معابر روگذر به منازل مردم و تغییر در محدوده حرم شاهچراغ(ع) نیز، این پیشنهاد را از دستور کار خارج می‌کند.
 دکتر ایمانیه یکی از راه‌های قابل اجرا را احداث پارکینگ‌های طبقاتی در فواصل دورتر از حرم بیان کرد و افزود: در صورت احداث این پارکینگ‌ها، می‌توانید دسترسی مردم از این مجموعه به محدوده حرم را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به روز و مجهز تسهیل نمایید.
 وی یکی دیگر از پیشنهادات شورا را احداث زیرگذر بیان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر آلودگی هوای موجود در زیرگذر زند یک دغدغه جدی است که می‌بایست در پروژه‌های مشابه شاهد این آلودگی نباشیم؛ مباحث ایمنی، آلودگی هوا، آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی در زیرگذر به صورت ویژه مورد بررسی و ارزیابی 
قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در فارس تسهیل رفت و آمد در مجموعه پیرامون آستان احمدی و محمدی را کار ارزشمند و ماندگاری دانست و افزود: هر پروژه‌ای که می‌تواند منجر به دسترسی راحت مردم به این محدوده شود، می‌بایست پس از کار کارشناسی دقیق اجرایی شود؛ علاوه بر آن هیچ‌گونه مزاحمتی هم برای مجاوران آستان شاهچراغ(ع) در پی نداشته باشد.
وی بر اجرای راه‌های میان‌بر تا اتخاذ تصمیم نهایی از جانب شورا تأکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر توجه به پیوست‌های زیست محیطی، پدافند غیرعامل، مباحث فرهنگی و اجتماعی در هر طرح مصوب، می‌بایست ضمن تعیین مدت زمان مشخص برای اجرای پروژه، منابع پایدار تأمین مالی آن از ابتدا مشخص شود.
استاندار فارس همچنین خواستار تسریع در تدوین نقشه کمربند سبز شیراز شد و تصریح کرد: این نقشه به سرعت تدوین شود تا در فصل درخت‌کاری که در پیش رو داریم، با کمک منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست نسبت به غرس نهال مناسب اقدام شود.
وی در انتها بر ضرورت احداث تصفیه‌خانه‌های محلی به منظور تصفیه فاضلاب و استفاده از پساب آن برای باغات شیراز و مجموعه باغات قصردشت اشاره کرد و گفت: در بودجه‌های مصوب شورا، اعتبار مناسبی به این حوزه اختصاص دهید تا این تصفیه‌خانه‌ها نهایتاً در مدت دو سال احداث و از پساب آن در زمینه آبیاری باغات استفاده شود.
دکتر ایمانیه هشدار داد: افزایش برداشت از آب‌های زیرزمینی و خروج پساب از شیراز باعث افزایش فرونشست زمین خواهد شد؛ لذا منطقی است که این پساب مجدداً به ویژه در راستای فضای سبز و باغات مورد استفاده قرار گیرد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی