[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شب خاطره انگیز تالار حافظ با هنرمندان موسیقی شیراز و یزد، روزنامه شیراز نوین

دومین شب از هفدهمین دوره جشنواره موسیقی فجر شیراز، برای کسانی که سه‌شنبه شب به تالار حافظ آمده بودند، به شبی خاطره انگیز تبدیل شد.
در ادامه جشنواره موسیقی فجر شیراز، شامگاه دوم اسفندماه، ابتدا گروه «دف نوازان عندلیب» به سرپرستی امین گرگین روی سن رفتند و توانستند با هارمونی و هماهنگی خود چه به لحاظ بصری و چه از لحاظ موسیقایی، تماشاگران حاضر در سالن سبز را به وجد بیاورند.
اجرای این گروه در دو بخش انجام شد که در بخش نخست علاوه بر ۳۲ دف نواز، محمدزمان روحانی به عنوان خواننده، امید امیدی نوازنده تار، مسعود محبوب نوازنده نی و مهدی نعمت الهی نوازنده داربوکا نیز حضور داشتند.
در بخش دوم نیز جمعی از بانوان دف نواز، هم‌زمان به اجرای ترانه‌های محلی شیرازی نیز پرداختند که به‌شدت مورد استقبال حضار قرار گرفت.
دف نوازان گروه عندلیب شیراز را نیلوفر اثنی عشری، نازنین کشتگر، رضا حاصل‌پور، نازنین پرتو، مینا برکت، مریم خاوری، مریم بندریان، ملیحه جلادت، فیروزه کیفرگیر، سمیه خردمندی، عسل دهقانی، مینا اسماعیل‌زاده، دینا شعبانی، الینا مهدی‌پور، سارا پیش یار، محبوبه معتمدمنش، سارا عطایی، فرانک کامیاب، نجمه صالحی، فرانک هادی‌زاده، فهیمه چوبداری، ثنا ایوبی، طاهره تصمیم قطعی، نازی طاهری، زهره سعادت، نجمه شعبانی، زهرا قربانی، مریم منصوری، افشین خسرونژاد، قاسم محسن‌پور، انسیه بهرامی، ندا حجتی، ضحا اسدی و مریم نعمت تشکیل می‌دادند.
دومین گروهی که سه‌شنبه شب روی سن آمد، گروه «راز» از شهر یزد بود، گروهی متشکل از سه نوازنده و یک خواننده که هنرشان با استقبال قابل توجه و ویژه‌ای از سوی هنردوستان شیرازی مواجه شد.
این گروه یزدی به اجرای قطعات معروفی از موسیقی سنتی و پاپ کشور پرداختند و با توجه به تبحر هر یک به نسبت جوانی، ارتباط بسیار خوبی با مخاطبان شیرازی برقرار کردند.
عرفان کوچه باغی نوازنده تار و سه تار، آرش ناصر المعمار نوازنده پیانو و ویولن و محمد نصیری‌زاده نوازنده دف و بندیر بود. حمید آرام‌زاده هم با صدایی زیبا که شباهت‌هایی به برخی خوانندگان مطرح موسیقی سنتی نوین کشور داشت، توانست مانند سایر اعضای گروه، بارها تحسین تماشاگران موسیقی دوست شیرازی را برانگیزد.
اجرای گروه راز، طولانی‌ترین اجرا در دو شب نخست جشنواره هفدهم شیراز بود. نرسیدن علی اصحابی و گروهش برای اجرا در این شب، شاید توفیقی اجباری برای همگی حاضران در تالار حافظ بود تا به اندازه کافی از هنرمندی بچه‌های شهرآفتاب و بادگیر، لذت ببرند.
به گزارش ایسنا، در سومین و آخرین شب جشنواره موسیقی فجر شیراز، چهارشنبه شب(سوم اسفندماه) سه گروه موسیقی نواحی به اجرای کنسرت در سالن سبز تالار حافظ پرداختند.
ابتدا از ساعت ۱۸:۳۰ گروه میسان اهواز به روی سن رفت، سپس از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه گروه شبدیز از شهر بوشهر به اجرای برنامه پرداخت و از ساعت ۲۲ نیز علاقه‌مندان به موسیقی گوش نواز لُری شاهد اجرای گروه ایل احساس به خوانندگی «کوروش رضوانی فر» بودند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی