[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هنرمند حرمت و پشتیبانی می‌خواهد، روزنامه شیراز نوین

مدرس موسیقی نواحی و خواننده مطرح لُر، از مسئولان توقع دارد که از استعدادهای بی‌شمار موسیقی کشور در زمینه‌ها و ابعاد مختلف، حمایت بیشتری داشته باشند.
به گزارش ایسنا، یکی از اساتید موسیقی نواحی کشور که سومین شب از جشنواره موسیقی فجر شیراز اجرای برنامه داشت، کوروش رضوانی‌فر به همراه گروه «ایل احساس» آخرین میهمان هفدهمین دوره جشنواره موسیقی فجر شیراز بود و  نفرات زیادی را به سالن سبز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ‌کشاند.
رضوانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در شیراز و امکان اجرا برای مردم این شهر، گفت: با موسیقی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد در خدمت مردم شیراز خواهم بود و امیدوارم بتوانم در این وضعیت نامشخص و فشار اقتصادی، اندکی دل و روح مردم این دیار را شاد کنم. قطعاً مردم در این وضعیت، بیشتر از هر زمان دیگری به غذای روح نیاز دارند و موسیقی می‌تواند بخش زیادی از این نیاز را تأمین کند. برای من افتخار است که در نزدیکی مقبره حافظ، بتوانم به اجرای برنامه بپردازم. این هنرمند ۵۱ ساله  درباره گروه «ایل احساس» توضیح داد: در این گروه از سازهای کَرنا و نقاره که جزو ملزومات موسیقی لری است، استفاده شده اما به دلیل علاقه مردم نورآباد، دشمن زیاری و بیضاء فارس به ساز غربی «ویولن» تصمیم گرفتیم که از این ساز هم برای جواب ساز و آواز محلی استفاده کنیم که امیدواریم به دل مردم عزیز شیراز بنشیند. او که از شش سالگی آواز را آغاز کرده، با گروه ایل احساس در کشورهایی چون آلمان، سوئد، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، هندوستان، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان به اجرای برنامه پرداخته است درباره دستاوردهای خود در حوزه موسیقی نیز گفت: من از سنین جوانی، پژوهش و تحقیق را در باب موسیقی نواحی ایران، و نه فقط موسیقی لُری، آغاز کردم. دارای کارت صلاحیت درجه یک تدریس آواز محلی هستم و همچنین دارای درجه هنری از وزارت ارشاد می باشم. کوروش رضوانی‌فر در ادامه بیان دغدغه‌هایش در حوزه موسیقی کشور پرداخت و گفت: ما در سراسر مملکتمان، صداهای زیبای بی‌شماری داریم. در حقیقت اگر نغمه‌ها و آوازهای محلی ما، آوازهای بزمی و رزمی با گویش‌ها و زبان‌های مختلف نبود، چیزی به عنوان موسیقی سنتی نداشتیم. موسیقی سنتی ما برگرفته از نجواها و آواهای موسیقی در سراسر ایران است. موسیقی ما غنی و ارزشمند است اما آن طور که باید و شاید، هنوز به اندازه کافی به جهان معرفی نشده است. این استاد موسیقی سنتی با اشاره به این که باید نیازهای مالی هنرمندان برطرف شود، افزود: هنرمندان ما باید فقط دغدغه هنر داشته باشند و عزیزانی که مسئول هستند و دستشان باز است، باید با اسپانسرها رایزنی کنند تا این استعدادها تشویق و تقویت شوند. ما به نسل آینده بدهکاریم و باید از این هنرمندها استفاده و آثارشان را ثبت و ضبط کرده و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم. «ز دستِ تُهی برنخیزد هنر» هنرمند باید تقویت شود و من از دست اندرکاران وزارت ارشاد، حوزه هنری، صداوسیما و همه ارگان‌هایی که دستشان باز است، می‌خواهم که بستر را فراهم کنند. هنرمندان غیر از حرمت و پشتیبانی، هیچ توقعی ندارند. به گزارش ایسنا، گروه «ایل احساس» ساعت ۲۲ چهارشنبه سوم اسفندماه ۱۴۰۱ برای اجرای کنسرت موسیقی روی سن تالار حافظ حاضر شد. این آخرین کنسرت جشنواره هفدهم موسیقی فجر در شیراز است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی