[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

نشاط‌افزایی در سرزمین بانوان، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، دومین رویداد بزرگ شاددخت به مناسبت میلاد کربلائیان میزبان دختران و مادران شیرازی شد. این آیین بزرگ فرهنگی‌اجتماعی با حضور استاندار فارس، شهردار کلان‌شهر شیراز، عضو هیئت‌رئیسه و عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز، ریئس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و جمع دیگری از مقامات مسئول با حضور گسترده و پرشور شهروندان در باغ مهربانو برگزار شد.
 حمایت دولت از نشاط‌افزایی بانوان
استاندار فارس در این مراسم توسعه باغ‌های مهربانو در سطح کلان‌شهر شیراز را اقدامات شایسته‌ای از سوی مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به بانوان قلمداد کرد. محمدهادی ایمانیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: احداث چنین زیرساخت‌هایی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت بانوان و افزایش نشاط اجتماعی نقش مؤثری دارد و باید گسترش یابد تا جواب‌گوی نیازهای طیف وسیعی از جامعه که مشتاق استفاده از تفریحات سالم هستند، باشد. نماینده عالی دولت در استان فارس تصریح کرد: ایجاد فضاهایی برای تفریح‌های سالم زنان می‌تواند زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد و مطابق آموزه‌های ارزشی و اخلاقی، اولویت با بسترسازی برای برپایی تفریحات سالم است.
او خواستار پرهیز از نگاه‌های محدودسازی شد و بیان داشت: این برنامه که توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری در باغ مهربانو برگزار شده، نمونه ای از تأکیدات و آموزه‌های قرآنی است. وی از شورای اسلامی شهر و شهرداری خواست تا طبق یک برنامه زمان‌بندی تا پایان سال 1402 به تعداد مناطق مختلف شهرداری باغ‌های خانواده و بانوان مانند فضای باغ مهربانو ایجاد گردد. ایمانیه همچنین افزود: با هر اقدامی که شورا و شهرداری در خصوص احیای باغ‌ها انجام دهند، 100درصد همکاری می‌کند و با هر تخریبی در باغ‌ها مخالف است. استاندار فارس درباره پیشنهاد ایجاد یک برنامه منسجم فرهنگی در حوزه بانوان تصریح کرد: ایجاد انسجام در برنامه‌ها برای جامعه بانوان با داشتن یک برنامه جامع و تصویب در شورای فرهنگ عمومی امکان‌پذیر است و از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم. ایمانیه در پایان به متولدین دهه 80‌ جامعه گفت: دختران و پسران نسل 80 ما دارای فطرت‌های پاک و بی‌آلایشی هستند و وظیفه داریم این فطرت‌ها را پرورش دهیم و آموزش‌ها بر اساس شادی و نشاط و تفریحات سالم برنامه‌ریزی گردد.
 ورزش و سلامت بانوان در اولویت است
در ادامه این مراسم، شهردار کلان‌شهر شیراز از دغدغه مدیریت شهری در راستای نشاط‌افزایی بانوان خبر داد.محمدحسن اسدی با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه، با اعلام این خبر که باغ‌های مهربانو در مناطق 11گانه شهرداری شیراز در حال افتتاح است، افزود: دومین رویداد بزرگ شاددخت به مناسبت این ایام خجسته با حضور پرشور بانوان برگزار شد. وی افزود: باغ‌های مهربانو ویژه بانوان طراحی و اجرا شده است و در حال بررسی این موضوع هستیم که برای یک یا دو روز در هفته در این محل‌ها پذیرای خانواده‌ها باشیم. او با بیان اینکه باغ‌های مهربانو ظرفیت مناسبی را برای ورزش و نشاط‌افزایی بانوان فراهم می‌آورند، عنوان کرد: سازه‌هایی که در باغ‌های مهربانو مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نوع سبک و دوستدار محیط‌زیست هستند و در مسیر اجرا آسیبی به طبیعت وارد نکردند. شهردار کلان‌شهر شیراز در ادامه افزود: غرفه‌هایی در باغ‌های مهربانو با کارکردهای فرهنگی پیش‌بینی شده است. اسدی در ادامه گفت: شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر در برابر اقشار مختلف بانوان احساس مسئولیت می‌کنند و طرح‌های متنوعی را برای نشاط‌افزایی و سلامتی این ارکان مهم جامعه در دستور کار دارند. او با ابراز مسرت نسبت به استقبال بانوان از باغ‌های مهربانو گفت: از مربیان در رشته‌های مختلف برای آموزش‌های شهروندی در باغ‌های مهربانو بهره 
خواهیم جست.
 گسترش فضاهای تعاملی در کلان‌شهر شیراز
رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای شهر شیراز نیز گفت: در راستای سیاست‌گذاری کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر شیراز از سال گذشته مصوب کردیم که ۱۱ باغ ویژه بانوان در ۱۱ منطقه به شکل حداقلی داشته باشیم. افسانه خواست‌خدایی با اشاره به اینکه در باغ مهربانو به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و اعیاد شعبانیه جشنی در منطقه ۶ برگزار شده است، ابراز کرد: این باغ در گذشته افتتاح شده بود و نیاز به بازطراحی داشت که انجام شده و در اختیار بانوان است. وی خاطرنشان کرد: در همه مناطق این بودجه اختصاص داده شده است و باغ‌های خانواده در حال تکمیل و راه‌اندازی است و باغ بعدی در منطقه ۱۱ خواهد بود. خواست‌خدایی تصریح کرد: در طراحی باغ بانوان تلاش بر این بوده که حوزه نشاط‌افزایی تقویت و ورزش و تفریح بانوان به شکل ویژه دیده شود. رئیس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه خواسته ما این است که دختران جوان و نوجوان را در این فضا جذب کنیم، عنوان کرد: در این خصوص فضای تعاملی و ورزشی خوبی در باغ بانوان دیده می‌شود. خواست‌خدایی یادآور شد: در کنار آن غرفه‌هایی تدارک دیده شده که بر اساس سیاست‌گذاری ما در کمیته بانوان و خانواده بوده است تا ضمن اشتغال‌زایی بانوان هنرمند و سرپرست خانواده، محصولات فرهنگی موردنیاز آنها ارائه شود. وی افزود: باغ بانوان بعدی به مناسبت روز شیراز در منطقه ۱۱ افتتاح می‌شود و به نوبت ساخت و افتتاح دیگر باغ‌ها را خواهیم داشت. خواست‌خدایی در خصوص توجه به بانوان و خانواده‌ها نیز گفت: نظر ما بر این است که با دیدگاه مثبت، جایگاه زنان و خانواده در بودجه دیده شود و امید است در سال ۱۴۰۲ ردیف بودجه برای بانوان و خانواده به صورت ویژه داشته باشیم؛ کما اینکه در سال گذشته این مهم دیده شد.
 مهربانو برای درآمدزایی نیست
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه نگاه درآمدزایی به باغات مهربانو نداریم، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ایجاد بستر و فضاهای امن برای خانواده‌ها به‌ویژه بانوان است تا این قشر از جامعه از این فضاها به نحو شایسته بهره ببرند. محمدعلی چوبینی با اشاره به برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در این مجموعه گفت: این مجموعه صرفاً برای تفریح و سرگرمی بانوان در نظر گرفته شده است. وی افزود: در این مجموعه برنامه‌های متنوع فرهنگی، فضاهای بازی کودکان، ورک‌شاپ‌ها، فضاهای پیاده‌راهی و فضاهای مختلف برای حضور بانوان پیش‌بینی شده است تا آنان ساعاتی خوب و مفرح را در این مجموعه سپری کنند. چوبینی با بیان اینکه هدف ما معرفی این مجموعه به بانوان شهر است، اظهار کرد: با اینکه تاکنون تبلیغات آنچنانی برای معرفی باغ انجام نشده است، اما شاهد حضور گسترده شهروندان به‌ویژه بانوان و کودکان آنان هستیم؛ به‌گونه‌ای که در همان ساعت اولیه بیش از هزار ژتون توزیع گردید. سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به فعالیت تمام‌وقت این مجموعه در ایام سال، گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به عنوان متولی و بهره‌بردار باغات خانواده و باغات مهربانو و با هدف مدیریت بهتر می‌تواند مدیریت این باغ را با رعایت پروتکل‌های ویژه و رعایت تمام قوانین به بخش غیردولتی واگذار نماید که البته به هیچ عنوان نگاه ما به این مجموعه‌ها نگاه درآمدزایی نخواهد بود. وی افزود: ورودی باغ در حال حاضر رایگان است، اما فضاهای غرفه‌داری در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت تا در این راستا هزینه‌های جاری و نگهداری باغ تأمین شود.چوبینی عنوان نمود: تلاش می‌کنیم تا این باغ با تأمین مالی به صورت خودگردان و بی‌نیاز از بودجه اداره گردد. بر اساس این گزارش، اجرای برنامه‌های فرهنگی مفرح و شاد، کارگاه‌های مهارتی و هنری، نمایشگاه هنرهای دستی دختران، مسابقه پخت کیک و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح از دیگر برنامه‌های این آیین بود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی