[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

سخت‌افزارها ترافیک را حل نمی‌کند، روزنامه شیراز نوین

نخستین مرکز نوآوری و دانش‌بنیان راه و شهرسازی و مسکن کشور با حضور استاندار فارس، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی فارس و دیگر مقامات کشوری و استانی در شیراز افتتاح شد.
به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، استاندار فارس در آیین افتتاح این مرکز گفت: امروزه در حل مشکلات کمتر از قدرت تفکر، خلاقیت، ابتکار و نوآوری استفاده می‌کنیم. دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: آیا برای حل مشکل ترافیک شهر باید از ساخت پل، تقاطع، خیابان یا در مجموع از سخت افزار استفاده کنیم، یا اینکه بهتر است قدرت تفکر و خلاقیت را برای حل مشکلات ترافیکی 
به کار گیریم؟
وی ادامه داد: در برخی نقاط شهر شاهد هستیم که با صرف میلیاردها تومان، پل و تقاطع برای رفع ترافیک ساخته شده اما چون فکری به حال خودروهای تک سرنشین یا فرهنگ راهنمایی و رانندگی و توقف‌هایی که منجر به راه‌بندان می‌شود نکرده‌ایم، ترافیک همچنان به قوت خود باقی است.
استاندار فارس اظهار داشت: یا در بحث مصرف انرژی و راه‌های کاهش مصرف آنها نیز به جای فکر کردن و یافتن راهکار، به دنبال ساخت سد و نیروگاه و پالایشگاه هستیم و آخرین گزینه را برای مدیریت مصرف انرژی انتخاب می‌کنیم.
دکتر ایمانیه افزود: امیدواریم این مرکز و خانه خلاق و امثال آن به موضوع فکر کردن و خلاقیت و رفع مشکلات وارد شود و به الگویی تبدیل شود که با فکر مشکلات ساخت و ساز، ترافیک و مصرف انرژی را حل کنیم. وی بیان کرد: در جلسه پنجشنبه سوم اسفندماه 1401 شورای آب استان به این مطلب اشاره کردیم که هرچه سخن در این شورا گفته می‌شود، مربوط به افزایش تأمین آب به روش‌های مختلف مانند انتقال از خلیج فارس یا حفر چاه است.
وی ادامه داد: قطعاً اگر درصدی از هزینه‌هایی که صرف ساخت سد و انتقال آب می‌شود را صرف کاهش مصرف و فرهنگ سازی در این زمینه کنیم، کمک بسیاری به کاهش مصرف خواهد شد.
* خط ارتباط بین خانه‌های خلاق و وزارت راه و شهرسازی به شکل گسترده‌تر برقرار شود
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی نیز در این مراسم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت توان و ظرفیت آنها را ضروری دانست. محمدمهدی حیدری در آیین افتتاح نخستین مرکز نوآوری و دانش‌بنیان راه و شهرسازی و مسکن کشور در شیراز افزود: ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال این هستیم که ‌مسائل را به شکل فناورانه و با استفاده از فناوری‌های نوین حل و فصل و عملیاتی کنیم و برای موفقیت در این مسیر باید شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کرده و مورد حمایت قرار دهیم.
وی ادامه داد: باید با احصای نیازهای فناورانه و ارسال به خانه‌ها و مراکز خلاق، از دستاوردهای آنها استفاده کنیم.
او اظهار داشت: امیدواریم خط ارتباط بین خانه‌های خلاق و وزارت راه و شهرسازی به شکل گسترده‌تر برقرار شود؛ چراکه در بحث ساخت مسکن به فناوری‌های نوین برای افزایش سرعت ساخت، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها نیاز داریم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی