[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در شیراز برگزار می‌شود، روزنامه شیراز نوین

بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس، رهام کیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، اظهار داشت: بزرگ‌ترین رویداد مهارتی در نظام آموزش فنی و حرفه ای کشور، مسابقات ملی مهارت است که بستری مناسب برای ایجاد رقابت‌های علمی و سالم بین مهارت‌آموختگان و نیز عرصه کشف استعدادهای مهارتی در سطح جامعه به شمار می‌آید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت را ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و تبیین اهمیت و نقش آن در توسعه اقتصاد، جلب نظر مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز در توسعه آموزش‌های مهارتی، ظرفیت‌سازی در بین بنگاه‌های اقتصادی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، صنایع و صنوف برای مشارکت حداکثری در این رویداد، رشد انگیزه‌های اجتماعی برای کسب مهارت، افزایش بهره‌وری آموزش‌های مهارتی، ارتقا و تکمیل مهارت به اقشار مختلف در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی با چشم انداز بسترسازی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار دانست. کیائی در ادامه افزود: این رویداد در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود که نهایتاً نخبگان و برگزیدگان هر رشته به عنوان منتخبان تیم ملی مهارت تعیین شده و پس از طی اردوهای مختلف ملی، در نهایت تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود. 
وی گفت: در این دوره از مسابقات ملی مهارت، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس از تاریخ 7 لغایت 9 اسفندماه در شیراز در 4 رشته فناوری مد و لباس، پیرایشگر مردانه، رباتیک و نقاشی و دکوراسیون، میزبان بیش از 150 نفر از رقابت کنندگان، سرپرست‌ها و نیز کارشناسان اعزامی از سوی ستاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای و استان‌های سراسر کشور می‌باشد.
شایان ذکر است این رویداد در آدرس شیراز، بلوار فرصت شیرازی روبه‌روی 20متری فاضل، مرکز آموزش تکنولوژی اطلاعات برگزار می‌گردد. در این مسابقات بازدید برای عموم آزاد می‌باشد و علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه برگزاری مسابقات با شماره 37230304 تماس حاصل فرمایند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی