[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

طرح برنامه «ورزشی هفتگی دستگاه‌های اجرایی» در فارس اجرا می‌شود ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی ‌هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس، در حاشیه جلسه آموزش تولید محتوای مجازی مسئولین کمیته‌های همگانی فارس و دیدار محمدرضا جعفری مدیر روابط عمومی ‌هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس با  صدیقه خواست خدایی رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان فارس، وی گفت: زندگی ماشینی و مکانیکی امروز تمام تلاشش را می‌کند که انسان‌ها را از فعالیت و جنبش دور کند، امری که در ظاهر و با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی می‌تواند به اتلاف وقت و انرژی انسان‌ها کمک کند. چیزی که بر هیچ کس پوشیده نیست این است که تحرک و فعالیت بدنی جزء لاینفک وجودی انسان‌ها محسوب می‌شود و امروزه با توجه به گسترش علم و زندگی ماشینی تنها عاملی که می‌تواند این فقر حرکتی را جبران نماید و به سلامتی انسان‌ها نیز کمک کند ورزش است. 
خواست خدایی گفت: ورزش به عنوان یک ابزار چند بُعدی با تأثیرات گسترده جایگاه و نقش ارزشمند خود را در اقتصاد، سلامتی افراد، گذران اوقات فراغت سالم و بانشاط و لذتبخش، در آموزش و پرورش مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان، در ایجاد روابط اجتماعی بین مردم، در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها، پیشگیری از بسیاری از مفاسد اجتماعی و انحرافات اخلاقی رو به گسترش در جامعه و کاربردهای عدیده دیگری، متجلی ساخته است.
وی افزود: یک بخش عمده از ورزش که با سلامتی و نشاط جامعه ارتباط نزدیک دارد و بسیاری از کارکردهای اساسی ورزش در آن خلاصه می‌شود، ورزش همگانی و یا ورزش برای همه است. 
رئیس گروه همگانی اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: از دیدگاه شورای ورزش همگانی اروپا، ورزش همگانی عبارتست از فعالیت‌های بدنی آزاد، داوطلبانه و اختیاری که در اوقات فراغت به انجام می‌رسد، امکان پرداختن به آن برای همگان وجود دارد وهدف آن رقابت و پیروزی نبوده بلکه هدف اصلی از پرداختن به چنین ورزش‌هایی، تفریح، توسعه و بهسازی انسان‌ها می‌باشد. به طور کلی ورزش همگانی به معنی خلق فرصت‌ها و محیط مطلوب، از طریق همکاری تمام سازمان‌های درگیر) دولتی و غیر دولتی است. وی افزود: از دیدگاه کارشناسان، عواملی مانند مسائل مالی و عدم آگاهی از فواید فعالیت بدنی، مهمترین چالش‌های مربوط به ورزش همگانی محسوب می‌شوند. در مقابل راهکارهای فرهنگی و اقتصادی نیز مهمترین راهکارها در زمینه پرداختن به ورزش همگانی مورد توجه بودند. در نتیجه باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که آگاهی لازم برای فواید ورزش و فعالیت بدنی در جامعه حاصل شود. از این رو، مهمترین راهکار در این زمینه فرهنگ سازی ورزش همگانی و نهادینه کردن آن در بطن اجتماع است. خواست خدایی گفت: همچنین مشخص شده است که با وجود تأثیر رسانه‌های ورزشی بر توسعه ورزش همگانی، رسانه‌های ورزشی توجه مناسب و مطلوبی به این مسئله نداشته‌اند و در برنامه‌ریزی خود زمان لازم را به ورزش همگانی اختصاص نمی‌دهند و بیشتر برنامه‌سازی مختص ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای است. بنابراین می‌توان برنامه‌ریزی عملیاتی مناسبی در جهت تعامل با رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها برای توسعه ورزش همگانی در ابعاد مختلف انجام داد. وی افزود: از دیگر عوامل مؤثر در اشاعه ورزش همگانی، می‌توان به نقش نهادها و سازمان‌های داوطلبانه، دولتی و خصوصی اشاره کرد. وی گفت: در این راستا آیین نامه توسعه ورزش همگانی استان فارس با هدف مشخص شدن شرح وظایف هر دستگاه اجرایی در راستای توسعه ورزش همگانی در گروه توسعه ورزش همگانی تدوین و در جلسات متعدد در حال بررسی است. یکی از طرح‌های تدوین شده در گروه در این راستا طرح برنامه ورزشی هفتگی جهت دستگاه‌های اجرایی است که با هدف ایجاد نشاط و افزایش فعالیت بدنی کارکنان و خانواده‌های آن‌ها و همراهی شهروندان برگزار می‌شود. وی در خاتمه با اجرای طرح در تمام شهرستان‌ها و مشخص شدن ارکان این طرح در شهرستان‌ها و روستا‌ها، آن را یکی از طرح‌های موفق در سال ۱۴۰۱ ارزیابی کرد که با برنامه‌ریزی دقیق در هر هفته، یک دستگاه در روز جمعه مجری این طرح بودند که ارزیابی این طرح اعلام خواهد شد.
محمدرضا جعفری مدیر روابط عمومی‌ و مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس نیز گفت: با تأکیدات استاندار فرهیخته فارس و مدیرکل ورزش و جوانان فارس، اهتمام هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس  توسعه متوازن ورزش در تمام نقاط و محلات فارس است و استفاده از پتانسیل‌های موجود برای توسعه ورزش همگانی است و درکنار اداره کل ورزش و جوانان فارس برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اعزام مربی و انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات برای توسعه همگانی رقم خواهد خورد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی