[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

غیبت دکل‌ها در آسمان شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
گسترش فیبر نوری در پهنه کلان‌شهرشیراز، تأکید بر زیان‌آور نبودن امواج دکل‌های مخابراتی، توسعه زیرساخت‌های تلفن ثابت و خطوط اینترنت، عدم اجرای طرح مولدسازی در مخابرات فارس و در نهایت سرقت تجهیزات از مهم‌ترین مواردی بود که مدیر منطقه‌ای مخابرات استان فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
فرشید ایزدی ظهر شنبه ششم اسفند بر زیان‌ده بودن مخابرات علی‌رغم افزایش تعرفه‌ها تأکید کرد و افزود: اگرچه افزایش تعرفه در راستای توسعه و زیرساخت شبکه کمک مؤثری بود، اما میزان درآمد و هزینه شرکت‌ همچنان همخوانی ندارد.
او از رایزنی با بهارستان برای رفع چالش‌های مالی خبر داد و افزود: برای فائق آمدن بر مشکلات راهکارهای چهارگانه ای شامل افزایش متعادل سالانه تعرفه، بازنگری در امکان تهاتر، اصلاح طرح توسعه خدمات مخابرات در مناطق محروم و اصلاح متن قرارداد مربوط به خدمات FTTH پیشنهاد داده شده است.
این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که سرقت تجهیزات مشکلات عدیده ای را برای مخابرات به وجود آورده است، اظهار داشت: علی‌رغم همکاری نیروی انتظامی و دستگیری سارقان، سرقت کابل و تجهیزات به کیفیت خدمت‌رسانی مخابرات آسیب زده و هزینه‌های دوچندانی را به دبنال دارد. مدیر منطقه‌ای مخابرات استان فارس در بخش دیگری از سخنانش با ارائه آمار و ارقامی پیرامون گسترش زیرساخت‌های ارتباطی گفت: در استان فارس ۲۳هزار فقره تلفن ثابت، بیش از ۳۲هزار فقره ADSL، ۳۶00 فقره VDSL و بیش از 1800 فقره FTTH در سال جاری دایر شده است.
ایزدی در بخش دیگری از سخنانش وظعیت نامطلوب آنتن‌دهی در برخی نقاط را پذیرفت و پیرامون این چالش افزود: مشکل در برقراری ارتباط تلفن همراه در فارس به دلیل فاصله زیاد بین سایت‌ها و استفاده برخی از مشترکان از دستگاه تقویت سیگنال (Reapeter) است. وی خواستار همکاری شهروندان برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شد و اظهار داشت: تجهیزات لازم برای احداث سایت‌های جدید تلفن همراه تأمین شده است، اما به دلیل مقاومت برخی شهروندان، امکان احداث این سایت‌ها در فراهم نشده است.
او با تأکید بر این موضوع که کلان‌شهر شیراز نیاز به احداث ۱۵۰ سایت جدید تلفن همراه دارد، گفت: برخی شهروندان نسبت به نصب و راه اندازی دکل‌های مخابراتی در محدوده محل سکونت خود حساس هستند و این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات دکل‌های مخابرات هیچ نقش بیماری‌زایی ندارد. ایزدی در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: مخابرات یک شرکت خصوصی است و فروش املاک و مستغلات آن ارتباطی با طرح مولدسازی ندارد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی